لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۵

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه جام جم ، انتقاد شديد يکی از نمايندگان مجلس از نحوه اجرای قانون در کشور را مورد توجه قرار داده و از قول وی نوشته « قانون عادلانه يک مساله است و اجرای عادلانه قانون مساله ديگر است و اگر بهترين قانون درست اجرا نشود ، مفيد نخواهد بود. »


به گزارش اين روزنامه علی مطهری گفته « در مواردی قانون در مورد نورچشمی‌ها درست اجرا نمی‌شود و اين ها مسائلی است که مردم را هم در اجرای قانون سست می‌کند و ما حتی در قانون داريم که اطلاع نداشتن از قانون نمی‌تواند عذری برای قانون‌گريزی باشد و اينها مسائلی است که قابل گذشت نيست. »


اين نماينده مجلس همچنين با انتقاد از قوه قضاييه گفته « اين گونه افراد بايد بلافاصله معرفی شوند تا اين‌که برای ديگران عبرت گردند و اين مساله ضمن اين‌که از تکرار جرم جلوگيری می‌کند، باعث می‌شود ديگران هم بترسند. »


شدت عمل در طرح انضباط اجتماعی


روزنامه رسالت ، از شدت عمل نيروی انتظامی در نحوه اجرای طرح انضباط اجتماعی خبر داده ، و از قول عزيزالله رجب زاده نوشته « درمرحله فعلی ماموران پليس تنها به تذکرشفاهی به افرادی که ازقوانين پيروی نمی کنند اکتفا می‌کنند اما ازهفته آينده با افرادی که قوانين را رعايت نمی کنند با جديت بيشتری روبروخواهيم شد. »


به نوشته اين روزنامه ، فرمانده نيروی انتظامی تهران با اشاره به اين که از ابتدای هفته آينده اين طرح در تمام مناطق تهران اجرا خواهد شد ، گفته « برای آغاز مرحله جديد از امروز پليس های تخصصی مانند پليس آگاهی پليس مبارزه با مواد مخدر پليس اطلاعات و امنيت پليس پيشگيری و يگان اجرائيات شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی طرح انضباط اجتماعی را عملياتی خواهند کرد. »


تغییر قانون کار


روزنامه سرمايه ، از اضافه شدن يک بند به ماده ۲۱ قانون کار خبر داده که بر اساس آن کارفرمايان مجاز خواهند بود تا کارگران را اخراج کرده و به قرارداد کاری شان پايان دهند.


اين روزنامه درباره اين قانون جديد نوشته « با اضافه شدن بند (ز) به ماده ۲۱ قانون کار ديگر کارفرمايان با کاهش توليد و تغييرات ساختاری در اثر شرايط اقتصادی ، اجتماعی و سياسی می توانند قراردادهای کار کارگران را خاتمه دهند. »


به گزارش اين روزنامه اين قانون جديد « در جلسه ای با حضور فقهای شورای نگهبان ، وزيران و کارشناسان و روسای کميسيون های مربوطه از دولت و مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصويب رسيد.»


سرمایه نوشته هم اکنون و « با اضافه شدن بندی ديگر به اين بند ماده ۲۱ قانون کار ، ديگر کارفرمايان به محض اينکه احساس کنند توليد واحدشان کم شده يا آن واحد نياز به تغييرات ساختاری دارد می توانند طبق قانون قرارداد های کارگران خود را پايان دهند و آنها را اخراج کنند. »


تاکيد بر پوشش واحد دانشجويان


روزنامه اعتماد ، از تاکيد دوباره فرهاد رهبر در خصوص پوشش واحد دانشجويان دانشگاه تهران خبر داده ، و از قول وی نوشته « به هر حال يک پوشش اسلامی در يک جامعه اسلامی حداقلی است که بايد رعايت شود و ما به دنبال اين هستيم که بگوييم اين حداقل بايد چگونه باشد تا همگان آن را رعايت کنند. »


به نوشته اين روزنامه رييس دانشگاه تهران گفته « دانشجويان تاکنون نظرات موافق و مخالف در اين ارتباط ارايه کرده اند اما من معتقدم اگر اين مورد به خوبی برای دانشجويان تشريح شود همه آنها موافق خواهند بود. »


اعدام دونفر در زاهدان


روزنامه جمهوری اسلامی ، از اعدام دو نفر در زندان زاهدان خبرداده ، و نوشته به موجب حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان و تاييد آن از سوی مراجع عالی قضايی « حبيب اله فروتن » و « اسحاق نارويی » در محوطه زندان مرکزی زاهدان به دار آويخته شدند.


اين روزنامه اتهام اعدام شدگان را « قاچاق مواد مخدر » اعلام کرده ، و درباره زمان اجرای حکم اين دو نفر نوشته « اين افراد به اتهام حمل مسلحانه مواد مخدر به کشور به اعدام محکوم شده بودند که اين حکم سحرگاه روز شنبه نهم آذر ماه در محوطه زندان زاهدان به اجرا درآمد. »


از ابتدای ماه جاری ۵ نفر ديگر نيز در زندان زاهدان اعدام شده اند.


XS
SM
MD
LG