لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۳

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ، از ابراز نگرانی هاشمی رفسنجانی نسبت به آثار سوء بحران اقتصاد جهانی در کشور خبرداده ، و از قول وی نوشته « با عجله و اقدامات نسنجيده و شتاب زده نمی شود به آسانی از اين چيزی که کله گنده های کشورهای بزرگ را به ستوه آورده ، گذشت. »


به گزارش اين روزنامه ، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام مساله تاثير بحران اقتصاد جهانی بر ایران را مهم ترين مساله روز دانسته ، و ضمن هشدار به دولت و مجلس ، گفته « همين حالا هم آثار اين موضوع در کشور قابل مشاهده است و اين شرايط به ما حکم می کند که همه مسوولان ، شخصيت ها و صاحب نظران در مجلس و دولت هماهنگی و مشورت کنند. »


اعتماد نوشته ابراز نگرانی دوباره هاشمی رفسنجانی درحالی است که محمود احمدی نژاد سه شنبه هفته گذشته در پاسخ غير مستقيم به وی درباره وقوع « سونامی اقتصادی » در يک گفت و گوی تلويزيونی ، نه تنها بحران جهانی بر اقتصاد داخلی را بی تاثير توصيف کرد ، بلکه ادعا کرد که قادر است کشور را سه سال بدون پول نفت اداره کند.


«اتوبوس های زنانه ، مردانه ، خانوادگی»


روزنامه کارگزاران ، از اجرای طرح تفکيک جنسيتی در اتوبوس های مسافربری قزوين به تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه فرمانده نيروی انتظامی قزوين گفته « در راستای اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی در استان قزوين و تهران اتوبوس های ترمينال قزوين به پايتخت تفکيک جنسيتی شده است. »


هدايتی همچنين گفته « در اين طرح اتوبوس‌های مسير قزوين ـ تهران به اتوبوس‌های ويژه آقايان ، ويژه خواهران و خانواده‌ها تفکيک شده است. »


به نوشته کارگزاران ، فرمانده نيروی انتظامی قزوين درباره نارضايتی و اعتراض شهروندان در باره اجرای تفکيک جنسيتی در اتوبوس های تهران-قزوين نيز گفته « در ابتدای اجرای هر طرح ممکن است بعضی از مردم احساس نارضايتی داشته باشند که در ادامه ، اين نارضايتی نيز برطرف خواهد شد. »


«دولت می خواهد مجلس را دور بزند»


روزنامه سرمايه ، از تصميم دولت برای حذف يارانه های انرژی در لايحه بودجه سال ۸۸ خبر داده ، و از قول يکی از نمايندگان مجلس نوشته « دولت با گنجاندن بخشی از لايحه طرح تحول اقتصادی در احکام يک ساله بودجه ۸۸ بيم آن دارد که فوريت لايحه طرح تحول اقتصادی در مجلس رای نياورد. »


اين روزنامه به نقل از محمد حسين فرهنگی نوشته « طرح هدفمندسازی يارانه ها به عنوان بدنه اصلی طرح تحول اقتصادی مطابق با لايحه تهيه شده که بازه زمانی سه سال از زمان تصويب برای آن در نظر گرفته شده است. »


سرمايه نوشته که قبلاً قرار بود دولت لايحه طرح تحول اقتصادی را مستقل از لايحه بودجه ۸۸ به مجلس ارائه کند و حذف يارانه انرژی به منظور هدفمند کردن يارانه ها را در مدت سه سال اجرايی کند ، اما با ابهام در سرنوشت طرح تحول اقتصادی يکباره تصميم گرفته است حذف يارانه ها و احکام طرح را در لابه لای تبصره های بودجه ۸۸ بگنجاند.


«دستگيری ها در سیستان و بلوچستان»


روزنامه جام جم ، از قول مخبر کمسيون امنيت ملی مجلس نوشته « برخی اعضای گروه تروریستی در شرق کشور بازداشت شدند. »


به نوشته اين روزنامه کاظم جلالی گفته « با هماهنگی بين نيروهای انتظامی و اطلاعاتی عناصری از اين گروه‌های اشرار دستگير شدند که برخی از اين افراد در درگيری‌های نيروی انتظامی کشته شدند و عده‌ای از آن ها تحت محاکمه قرار گرفتند.»


جام جم همچنين به نقل از اين عضو مجلس از پخش تلويزيونی محاکمه اين افراد خبرداده ، و نوشته « در آينده نزديک فيلم محاکمه عناصر دستگير شده اين گروه ها برای مردم پخش خواهد شد. »


اعدام سه نفر در چهارمحال و بختياری


روزنامه جمهوری اسلامی ، از اعدام سه نفر در چهارمحال و بختياری خبر داده ، و از قول دادستان عمومی و انقلاب اين استان نوشته « سه نفر در اين استان به دار آويخته شدند. »


به نوشته اين روزنامه احمدرضا بهرامی بدون اشاره به هويت اعدام شدگان ، درباره جرم و محکوميت آن ها گفته « اين سه نفر که به جرم قتل عمد دستگير و در زندان به سر می بردند پس از طی مراحل قانونی رسيدگی حکم قصاص آنان اجرا شد. »


دادستان چهارمحال و بختياری در عين حال گفته که هم اکنون ۶۹ پرونده قتل در دادگاه های اين استان درحال رسيدگی است.


«چتر اطلاعاتی در ادارات»


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، از ايجاد پوشش و چتر اطلاعاتی-امنيتی در ادارات برای مبارزه با مفاسد اقتصادی خبرداده است.


اين روزنامه از قول وزير اطلاعات نوشته « اين چتر برای افراد ، سازمان ها و دستگاه هايی است که امکان دارد افراد سودجو در آن نفوذ کنند. »


به نوشته روزنامه ايران ، غلامحسين محسنی اژه ای همچنين گفته « سعی می کنيم در جاهايی که آسيب پذير هستند پوشش اطلاعاتی ايجاد کنيم يعنی پوشش اطلاعاتی خود را به نقاط کليدی ببريم. »


وزير اطلاعات در عين حال با اشاره به اين که « متاسفانه نتوانسته ايم اعتماد مردم را جلب کنيم » گفته است « هنوز هم مردم اين سوال را دارند که آيا در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی هستيم. »


XS
SM
MD
LG