لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۵

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی ، از واکنش نمايندگان مجلس هشتم به تصميم هيات رييسه مبنی بر عدم استيضاح وزرای دولت نهم خبر داده است.


یک نماینده مجلس به این روزنامه گفته که « هيئت رئيسه معتقد است به دليل اينکه ممکن است دولت از اکثريت بيفتد موضوعات استيضاح با صحبت و جلسه حل شود ، اما در وظايف نمايندگان اين نيامده که چون ممکن است دولت از نصاب بيفتد «استيضاح انجام نشود. »


روزنامه جمهوری اسلامی ، در عین حال از تلاش نمايندگان برای استيضاح يک وزير ديگر در واکنش به تصميم هيات رييسه مجلس خبر داده ، و از قول سيد عماد حسينی نوشته « طرح استيضاح وزير بهداشت و درمان نيز روز يکشنبه با حدود ۵۰ امضا به هيئت رئيسه مجلس تقديم شده و هفته آينده برای اعلام وصول آن تلاش خواهيم کرد. »


هفته گذشته هيات رييسه مجلس از اعلام وصول طرح استيضاح وزرای آموزش و پرورش ، و جهاد کشاورزی با امضای بيش از ۹۵ نماينده خودداری کرد.


«معضل افزايش حقوق کارگران»


روزنامه اعتماد ، اظهارات دبير کانون عالی شوراهای اسلامی کار درباره ميزان افزايش حداقل حقوق کارگران برای سال آينده را مورد توجه قرار داده ، و از قول وی نوشته « حتی با افزايش ۵۰ درصدی دستمزد کارگران هم از مزد واقعی عقب هستيم.»


به گزارش اين روزنامه ، داود قادری درباره جلسات کميته مزد کشور گفته « تاکنون هيچ وقت حداقل هايی را که کميته مزد به دست آورده در تعيين دستمزد کارگران لحاظ نکرده اند ، اما ما در حال بررسی هستيم و نتايج اين بررسی ها از نرخ تورم و سبد هزينه خانوارها را دی ماه اعلام می کنيم. »


اعتماد با اشاره به اين که « سال گذشته دولت ۱۴ کالای اساسی را در تعيين حداقل دستمزد کنار گذاشته » به نقل از داود باقری نوشته « در بررسی سبد هزينه خانوار ، امسال تنها ۴۴ قلم کالای اساسی خانوار بررسی می شود. »


افزايش تورم در آبان ماه


روزنامه سرمايه ، از افزايش دوباره نرخ تورم در آبان ماه خبر داده ، و به نقل از گزارش بانک مرکزی نوشته « نرخ تورم آبان ماه سال ۸۷ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۸.۳ درصد افزايش داشته است. »


اين روزنامه همچنين نوشته « بنا بر گزارش بانک مرکزی ميزان تورم ۱۲ ماه منتهی به آبان ۸۷ نيز نسبت به ۱۲ ماه منتهی به آبان سال ۸۶ معادل ۲۵ درصد است که نسبت به ۱۲ ماه منتهی به مهر ۸۷ که ۲۴.۳ درصد بوده و معادل ۷ درصد افزايش يافته است. »


به گزارش سرمايه « شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در آبان ماه ۱۳۸۷ نسبت به ماه قبل هشت دهم درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۸.۳ درصد افزايش يافته است. »


«هر روز ۲۵۰ نفر دستگير می شوند»


روزنامه جام جم ، به نقل از رييس پليس مبارزه با مواد مخدر خبر داده که « روزانه ۲۵۰ نفر در تهران در رابطه با مواد مخدر بازداشت می شوند. »


به نوشته اين روزنامه جواد کشفی گفته « از ابتدای امسال و در مدت ۸ ماه نيز بيش از ۴۵ هزار نفر از توزيع و مصرف ‌کنندگان مواد مخدر در نقاط مختلف تهران دستگير شده‌اند که در مقايسه با سال گذشته شاهد افزايش ۳۷ درصدی دستگيری ها هستيم. »


اين فرمانده نيروی انتظامی همچنين گفته « فروش و مصرف انواع مواد مخدر صنعتی در پايتخت مانند شيشه و کراک نسبت به سال های ۸۵ و ۸۶ افزايش ۵۴۷ درصدی داشته است. »


به نوشته جام جم ، جواد کشفی با هشدار نسبت به افزايش مصرف انواع مواد مخدر در تهران « ميانگين سنی افراد مصرف‌کننده مواد مخدر صنعتی و شيميايی که رشد چشمگيری داشته را بين ۲۰ تا ۲۵ سال » اعلام کرده است.


«فرسودگی ناوگان هوايی»


روزنامه رسالت ، با انتقاد از فرسودگی ناوگان هوايی کشور از ۲ بار فرود اضطراری يک هواپيما در مشهد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه « در يک اتفاق نادر که نشانه ای از فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوايی ايران و فاصله بسيار زياد وضعت هواپيماهای مسافربری کشور با استانداردهای روز دنياست ، نقص فنی هواپيمای پرواز شماره ۱۴۰ شرکت هواپيمايی ساها سبب دو بار فرود اضطراری اين هواپيما شد. »


رسالت نوشته « هواپيمای پرواز شماره ۱۴۰ مشهد ـ اصفهان با ۱۶۰ مسافر مضطرب و نگران روز سه شنبه برای ۲ بار پياپی دچار نقص فنی شد ، و با درخواست خلبان پس از ۳۰ دقيقه پرواز برای فرود اضطراری در فرودگاه مبدا بر زمين نشست ، و درنهايت پرواز اين هواپيما لغو شد. »


XS
SM
MD
LG