لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۶
جان کری و لاوروف در پاریس
جان کری و لاوروف در پاریس

جان کری: گفت‌وگو با روسیه در مورد بحران اوکراین ادامه خواهد داشت

جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری پاریس اظهار داشت که «گفت‌وگوهای فشرده» با روسیه و اوکراین در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

۲۰:۵۸ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور همکاری‌های نظامی خود با لهستان و کشورهای حوزه بالتیک را گسترش خواهد داد.
۲۱:۰۲ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
به گزارش خبرگزاری فرانسه آمریکا پروازهای آموزشی خود را در لهستان گسترش می‌دهد و پروازهای خود بر فراز کشورهای حوزه بالتیک را افزایش می‌دهد. چاک هیگل روز چهارشنبه در این باره گفت که واشینگتن برای حمایت از متحدانش اقداماتی را مد نظر قرار دارد.
۲۱:۰۷ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
وزیر دفاع آمریکا که در برابر کمیته نیروهای مسلح سخن می‌گفت همچنین اعلام کرد که ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا، با وزیران دفاع کشورهای اروپای مرکزی و شرقی دیدار خواهد داشت.
۲۱:۴۴ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
سرگئی لاوروف و جان کری وزیران خارجه روسیه و آمریکا که در پاریس بسر می‌برند در مورد بحران اوکراین بایکدیگر گفت‌وگو کردند.
۲۱:۵۶ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
لاوروف پس از دیدار با کری: غربی‌ها موافقند که دولت و اپوزیسیون اوکراین توافقنامه ۲۱ فوریه را مبنای کار قرار دهند.
۲۱:۵۹ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو اعلام کرد همکاری این سازمان با اوکراین افزایش می‌یابد.
۲۲:۰۱ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
دبیرکل ناتو در پاسخ به خبرنگاران گفت که پیوستن اوکراین به ناتو بسته به تصمیم مردم این کشور دارد.
۲۲:۰۸ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
رسانه‌های روسیه از انتشار مکالمه کاترین اشتون و وزیر امورخارجه استونی درباره اوکراین خبر می‌دهند.
۲۲:۳۴ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو پس از نشست اضطراری سفیران ناتو با نماینده روسیه در ناتو در شهر بروکسل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این سازمان تمامی مناسبات خود با روسیه را مورد بازنگری قرار می‌دهد. به گفته وی ناتو شرکت روسیه در عملیات نابودی سلاح‌های شیمیایی روسیه که توسط یک شناور آمریکایی انجام می‌گیرد، تعلیق می‌کند. راسموسن همچنین اعلام کرد که سفیران ناتو همچنین تصمیم گرفتند که هرگونه دیدارها مقام‌های نظامی یا غیرنظامی ناتو با همتایان روس به حال تعلیق درآید. راسموسن تصریح کرد: «این گام‌ها پیام آشکاری دارد: اقدامات روسیه دارای پیامد است.» ناتو همچنین تصمیم گرفت که همکاری نظامی و غیرنظامی خود را با اوکراین افزایش دهد.
۲۲:۴۷ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
رویترز گزارش داده شامگاه چهارشنبه وزیران خارجه اوکراین، روسیه، بریتانیا و آمریکا همزمان به ساختمان وزارت خارجه فرانسه در پاریس رفته‌اند. پیش از این وزیران خارجه روسیه و آمریکا برای نخستین بار پس از بحران کریمه با یکدیگر دیدار داشتند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG