لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۰

جلسه مشترک سنا و مجلس نمايندگان آمریکا درباره ايران


کنگره آمریکا. عکس تزئینی است.
کنگره آمریکا. عکس تزئینی است.
کميته مشترک سنا و مجلس نمايندگان امريکا ، چهارشنبه اولين نشست خود درباره ايران را برگزار می کند. هدف اين کميته ، تهيه متن مشترکی برای اعمال تحريم های جديد ، شديدتر و هماهنگ هر دو مجلس عليه ايران است.

اين نشست قرار است ساعت يک بعد از ظهر چهارشنبه به وقت واشنگتن، برگزار شود .

پيش از اين هم سنا و هم مجلس نمايندگان امريکا ، لوايح جداگانه ای را عليه ايران تصويب کرده بودند اما به نظر می رسد اکنون دو مجلس قصد دارند در گفتگو و رايزنی بيشتر ، به يک متن واحد برای يک مصوبه واحد عليه ايران دست يابند. پيش بينی شده که لايحه جديد و مشترک هر دو مجلس حداکثر تا ۲۸ مه يعنی يک ماه ديگر آماده شود و در صورت تصويب برای اجرا توسط باراک اوباما به کاخ سفيد ارسال شود .

در نشست روز چهارشنبه، برخی از اعضای سنا و مجلس نمايندگان نظراتشان را در اين باره مطرح کنند.

در همين چارچوب ، ريچارد ورما، معاون امور قانونگذارى وزير امور خارجه آمريكا، طی نامه ای به يکی از اعضای مجلس نمايندگان تاييد کرده که که وزارت خارجه تحريم های خيلی جدی عليه ايران را پی گيری می کند.

ریچارد ورما در اين نامه که هفته گذشته نوشته شده تاکيد کرد: ما به طور مستمر تمامی گزارش ها درباره سرمايه گذاری در صنعت نفت ايران را پی گيری می کنيم.

اين مقام مسوول در وزارت خارجه امريکا گفته است در حالی که برخی شرکت ها مانند توتال فرانسه ، استات اويل نروژ و آنی ايتاليا علنا گفته اند که هيچ فعاليت جديدی را در ايران شروع نخواهند کرد اما به نظر می رسد شرکت های چينی در حال افزايش ارتباطات خود با ايران هستند.

وی گفته است که ايالات متحده به طور جدی همکاری شرکت های چينی با صنعت نفت ايران را زير نظر دارد و در گفتگوهای منظمی که با چينی ها دارد آنها را مطرح می کند.

سناتور هری ريد، رهبر اکثريت سنا هفته گذشته ، جمهوری اسلامی را «زخمی چرکين در جهان» ناميد و بر اعمال تحريم های جدی تر عليه آن تاکيد کرد.
XS
SM
MD
LG