لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۸

اسرائیل در مورد وقوع «هولوکاستی دیگر» از سوی ایران هشدار داد


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل
نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید انتخابات ایران «هیچ‌ تغییری» در تلاش ایران برای «تولید سلاح اتمی» ایجاد نخواهد کرد. وی تأکید کرده است که اجازه نخواهد داد «هولوکاستی دیگر» رخ دهد.

به گزارش آسوشیتد پرس، بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه، ۲۲ خردادماه، در ورشو، پایتخت لهستان گفت که فارغ از نتیجه انتخابات ایران، جمهوری اسلامی به «ساخت بمب» ادامه خواهد داد تا «شش میلیون یهودی اسرائیل را از بین ببرد».

وی افزود: «اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد. هیچ‌گاه نخواهیم گذاشت هولوکاستی دیگر رخ دهد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ۲۰ خردادماه وزیر اطلاعات اسرائیل با اظهار این‌که «ایران به خط قرمز نتانیاهو نزدیک شده است»، گفته بود که جمهوری اسلامی به سمت ایجاد زیربناهای لازم برای ساخت «حداکثر ۳۰ بمب اتمی» حرکت می‌کند.

مهرماه گذشته در نشست همگانی سازمان ملل، نخست‌وزیر اسرائیل با نشان دادن کاغذی که بر روی آن به شکل ساده یک بمب نقاشی شده بود، آن‌چه را «خط قرمز برنامه اتمی ایران» عنوان کرد، نشان داد.

بنیامین نتانیاهو نهم اردیبهشت‌ماه گفته بود که ایران هنوز از خط قرمزی که او در سازمان ملل ترسیم کرد، نگذشته است.

با این‌حال وی روز چهارشنبه در لهستان گفت: «این به اصطلاح انتخابات در ایران متاسفانه چیزی را تغییر نخواهد داد... حکومت ایران همچنان از سوی یک نفر، یک رهبر، اداره خواهد شد و به تولید تسلیحات اتمی ادامه خواهد داد.»

انتخابات ریاست جمهوری در ایران ۲۴ خردادماه برگزار خواهد شد.

اسرائیل به همراه غرب و آمریکا تا کنون بارها ایران را به ساخت بمب اتم متهم کرده و تأکید کرده است که برای مقابله از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی تا پای حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران نیز پیش خواهد رفت.

در عین حال، اول خردادماه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی از نصب ۷۰۰ سانتریفیوژ تازه در نطنز و همچنین پیشرفت‌های ایران در تأسیسات آب سنگین اراک خبر داد.

ایران همواره ضمن تأکید بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود، هشدار داده است که هر نوع تعرض به خاک خود را متقابلا پاسخ خواهد داد.

در حال حاضر شش قدرت جهانی که به دنبال حل معضل اتمی جمهوری اسلامی از طریق مذاکره هستند، در تلاشند تا ایران را به برداشتن گام‌های متقابل ترغیب کنند. این مذاکرات تا این لحظه نتیجه ملموسی نداشته است.
XS
SM
MD
LG