لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۳

ایران و ۱+۵ مذاکرات هسته‌ای را برای یک هفته دیگر تمدید کردند


در حالی که مهلت نهايی برای دستيابی به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران شامگاه سه شنبه نهم تيرماه به پايان می رسد، گزارش ها حاکی است که ايران و گروه ۱+۵ موافقت کرده اند که اين مذاکرات تا سه شنبه آينده يعنی ۱۶ تيرماه (هفتم ژوئيه) تمدید شود.

به گزارش هانا کاويانی، خبرنگار اعزامی راديو فردا به وين، مهلت نهایی برای دستیابی به توافق جامع به مدت يک هفته تمديد شده است « تا برای رسيدن به يک راه حل دراز مدت يا همان برنامه جامع اقدام مشترک به مذاکرات فرصت کافی داده شود .»

در همین حال، اتحادیه اروپا نیز تعلیق تحریم ها علیه ایران را یک هفته دیگر تمدید کرده است.

دو ارزیابی متفاوت از تمدید مذاکرات هسته‌ای؛ گزارش حسین قویمی را بشنوید
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:32 0:00
لینک مستقیم

اتحادیه اروپا نیز گفته است که این اقدام در راستا فراهم کردن فرصت لازم در مذاکرات جاری برای دست یافتن به راه حلی درازمدت برای مناقشه هسته‌ای ايران انجام شده است.

به دنبال تمدید مذاکرات هسته ای به مدت یک هفته، وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرده است، تعلیق تحریم های ایران هفت روز تمدید می شود.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه به همراه آلمان، کشورهای ۱+۵، و ایران در ۱۳ فروردین ماه سال جاری در لوزان سوئیس به «تفاهمی» بر سر چارچوب های کلی توافق نهایی دست یافتند و اینک در حال مذاکره برای تدوین «برنامه جامع اقدام مشترک» هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی رادیو فردا، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، نیز روز سه‌شنبه به مذاکرات در وین ملحق شده و آقای ظریف در این باره به خبرنگاران گفته‌است که حضور علی‌اکبر صالحی برای روند مذاکرات «بسیار مفید» خواهد بود.

حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه حسن روحانی، رئیس جمهوری، نیز به همراه آقای صالحی به وین آمده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو فردا، مذاکرات روز سه‌شنبه در حال حاضر قرار است بیشتر با دیدارهای مختلف دوجانبه بین وزیران امور خارجه ایران، آمریکا، و روسیه همراه شود.

XS
SM
MD
LG