لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۹

آلودگی هوای تهران؛ مدارس فعالند، اما ورزش صبحگاهی تعطیل است


با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا در استان تهران، کلیه مدارس شهر تهران در روز دوشنبه هفتم دی ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهند، و برگزاری مسابقات فوتبال بلامانع است، گرچه ورزش صبحگاهی در مراکز عمومی لغو خواهد شد و زنگ ورزش مدارس برگزار نخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا بعدازظهر یکشنبه ششم دی ماه، دقایقی پس از برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودی هوا، تصمیمات این کمیته را از حسن کریمی، معاون عمرانی استاندار تهران، جویا شده و بر این اساس مدارس شهر تهران در هیچ‌یک از مقاطع تحصیلی روز دوشنبه تعطیل نخواهد بود.

با این حال به گفته این مقام مسئول، مهد کودک‌های تحت پوشش بهزیستی، و آموزش و پرورش، و نیز مدارس ابتدایی در ناحیه یک و دوی شهر ری، و نیز در منطقه کهریزک تعطیل خواهد بود.

برگزاری مسابقات فوتبال «بلامانع است»

اما در حالی که بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، مسابقات فوتبال در استان، از جمله دو مسابقه لیگ برتر در روز یکشنبه لغو شده، بود، معاون استانداری تهران برگزاری مسبقات فوتبال را در روز دوشنبه بلامانع دانسته است.

تهران در روز یکشنبه میزبان دو بازی از مسابقات لیگ برتر بین استقلال و سیاه‌جامگان مشهد از یک سو، و نفت تهران و تراکتورسازی در سوری دیگر بود اما با تصمیم به لغو این دیدارها، قرار بود این دو دیدار در روز سه‌شنبه برگزار شود.

با این حال پس از تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا در مورد بلامانع بودن برگزاری مسابقات در روز دوشنبه، اعلام شد که این دو دیدار یک روز زودتر در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

تصمیمی که بر اساس گزارش ایسنا، خشم مسئولان این تیم‌ها را برانگیخته است.

بر اساس آخرین تصمیم سازمان لیگ برتر، دو دیدار باقی مانده از هفته شانزدهم روز دوشنبه هفتم دی ماه بر گزار می‌شود و بر این اساس سیاه‌جامگان در ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه به دیدار استقلال تهران خواهد رفت.

بازی تیم‌های نفت تهران و تراکتورسازی تبریز هم که بر اساس تصمیم قبلی به روز سه‌شنبه موکول شده بود، قرار است در روز دوشنبه برگزار شود.

در عین حال معاون استاندار تهران تأکید کرده که روز دوشنبه، برگزاری ورزش صبحگاهی «در تمامی بوستان‌ها و مراکز عمومی» تعطیل خواهد بود و زنگ ورزش مدارس نیز برگزار نخواهد شد.

بر اساس اعلام این مقام مسئول، همچنین فروش مجوز ورود به محدوده طرح زوج و فرد، و فعالیت معادن شن و ماسه و کلیه صنایع آلاینده در استان تهران روز دوشنبه نیز متوقف خواهد بود.

XS
SM
MD
LG