لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۵

هدفون

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتخاب بر اساس تاریخ
اردیبهشت، ۱۴۰۳
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنجشنبه جمعه
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷
۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴
۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱
۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸
۲۹ ۳۰ ۳۱ ۱ ۲ ۳ ۴

وقتی‌ از پنجره به بیرون نگاه می‌‌کنی‌، توی رفت و آمد آدم ها، تو جریان روزمره زندگی‌، توی تغییرات جوی و طبیعی، چیزایی جلب توجه می‌‌کنند که می‌توانند نماد عشق، نفرت، فراغ، وصلت، شادی، اندوه، شکست، پیروزی و مفاهیمی از این دست باشند. رد پای این نمادها را می‌‌شود در آثار مختلف هنری یافت. اگر فصل پیشین هدفون را شنیده باشید شاید موافق باشید که متن ترانه جدا از مجموعه اجرای آن‌، یک هنر مستقل است با تعریفی‌ متفاوت از شعر.

در فصل تازه هدفون با هم با مجریان و آفرینشگران ترانه همراه می‌‌شویم و به ترانه هایی گوش می‌‌سپاریم که تحت تاثیر رخدادهای واقعی و همگانی و گاهی از تجربه‌های شخصی زندگی‌ این هنرمندان متولد شده اند.

فرید زلاند، آهنگساز برجسته
فرید زلاند، آهنگساز برجسته

روستا ها و کوهپایه ها خود رادر ترانه های فولکلوریک ما، داستان های تنهایی چوپانی کرده اند، که به یار و نان و گرگ و بی سرپناهی ی انسان ده نشین دور و دیرین نگاه میکند.
شهرها و پایتختهای امروزین سرگذشت پر فراز و نشیب روزگاران خود را چگونه در ترانه های آفرینشگران شهر نشین زمزمه کرده اند و می کنند که "گوش به زنگ ها" و مهر "توقیف"زن ها را شاغلینی میکند کوشنده؟
و ترانه و مفهوم آیا از زیر ضربدر های سرخ به گوش آیندگان نخواهند رسید؟

فرید زلاند، آهنگساز برجسته که با برجسته ترین ترانه سرایان سرزمین ما هم ترانه بوده است، از تجربه کردن سانسور و گرفتن "مجوز" برای ترانه هایی سخن می گوید که در طول سالیان و در گذر نسل ها زمزمه شده اند.

هدفون - فصل دوم - قسمت دهم
please wait

No media source currently available

0:00 0:15:22 0:00
لینک مستقیم

بیشتر

XS
SM
MD
LG