لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۹

اوضاع ایران شرکت‌های آلمانی را نگران کرده است


به نوشته وال استریت ژورنال ایران با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی غربی اقدام به کنترل اینترنت و مکالمات تلفن همراه می کند.
به نوشته وال استریت ژورنال ایران با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی غربی اقدام به کنترل اینترنت و مکالمات تلفن همراه می کند.
شرکت‌های آلمانی که همچنان مبادلات گسترده‌ای با ایران دارند، نسبت به تداوم خشونت‌ها در ایران علیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری واکنشی بسیار خویشتن‌دارانه نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری آلمان فلیکس نویگارت، کارشناس امور خاورمیانه در اتاق صنایع و بازرگانی آلمان می‌گوید: شرکت‌های آلمانی به طور کلی در انتظار آن هستند تا ببینند تحولات ایران چگونه رقم خواهد خورد.

به گفته این کارشناس آلمانی شرکت‌های آلمانی طرف قرارداد با ایران اجرای برخی از تصمیم‌های خود را در مورد ایران به تعویق انداخته‌اند. وی اشاره‌ای به این مسئله نکرد که این تصمیم‌ها شامل چه معاملات و پروژه‌هایی می‌شود.

بر اساس این گزارش برخی از شرکت‌های آلمانی به دلیل پیچیده شدن شرایط در ایران شماری از کارکنان خود را به مرخصی تابستانی پیش از موعد فرستاده‌اند.

به گفته آقای نویگارت ایران سومین شریک تجاری بزرگ آلمان در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید.

اعتراض به فروش تجهیزات استراق سمع به ایران

به دنبال انتشار گزارش‌هایی در باره فروش برخی تجهیزات بسیار پیشرفته از سوی شرکت زیمنس آلمان به ایران که می‌تواند به منظور استراق سمع در شبکه تلفن همراه و اینترنت مورد استفاده قرار گیرد، این شرکت آلمانی با انتقاد‌های گسترده‌ای از سوی سیاستمداران و رسانه‌های این کشور روبرو شده است.

خانم کلادیا روت، رئیس حزب سبزهای آلمان با انتقاد شدید از اقدام یک شرکت اقماری متعلق به زیمنس و نوکیا در فروش این گونه تجهیزات به دولت ایران اظهار داشت، از آنجایی که مقام‌های این شرکت‌ها می‌دانستند، از این گونه تجهیزات برای سرکوب مخالفان دولت ایران استفاده می‌شود، برای همین آنها هم در اقدامات سرکوب‌گرانه مسئول هستند.

رییس حزب سبزهای آلمان همچنین اعلام کرد، حزب سبزها خواستار در نظر گرفتن محدودیت‌های بیشتر برای صادرات تجهیزات استراق سمع از سوی دولت آلمان شده است.

کلادیا روت به روزنامه آلمانی «زود دویچه سایتونگ» گفته است، این که اصولاً چنین محموله‌ای در اختیار یک رژیم دیکتاتوری قرار گرفته است، «مشمئز کننده» است و از عدم مسئولیت پذیری مدیران این شرکت‌ها حکایت دارد.

بن روم سخنگوی شرکت «نوکیا زیمنس نتورک» به روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفته بود، که این شرکت در چارچوب فروش تجهیزات تلفن همراه به ایران تجهیزات کنترل شبکه تلفن همراه و شبکه اینترنت را هم در اختیار ایران قرار داده است.

به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها این شرکت اعلام کرد، تجهیزات فروخته شده به ایران تنها برای کنترل مکالمات تلفنی کارآیی دارد و برای فیلترینگ اینترنت قابل استفاده نیست.
XS
SM
MD
LG