لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۲۳

گوگل می خواهد لباس پوشیدن شما را تعیین کند


سایت جستجو گر گوگل از روز چهارشنبه یک وب سایت مد لباس به نام «بوتیکس» راه اندازی کرده که هدف آن استفاده از منطق محاسبات برای کمک به کاربران اینترنتی است تا به شکل بهتر و خیره کننده تری لباس بپوشند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دو بخش عمده این وب سایت جدید صفحات مربوط به سلیقه و مد لباس ستارگان و شخصیت های معروف و دیگری صفحه ای است که هر کاربر گوگل می تواند در آن فهرست و چگونگی سلیقه شخصی خود در انتخاب لباس را مشخص کند.

براساس این دو بخش مهم از اطلاعات که هر فرد به «بوتیکس» می دهد این وب سایت توصیه های خود را به هر یک از کاربران ارائه خواهد داد.
کاربران با مراجعه به صفحات مربوط به مدل لباس و سلیقه ستارگان می توانند در هر مورد با کلیک کردن نظر مثبت یا منفی خود را ثبت کنند. سپس نتیجه این ابراز نظر در صفحه سلیقه شخصی آن کاربر منعکس خواهد شد.

شرکت گوگل همزمان با راه اندازی وب سایت «بوتیکس» در وبلاگ خود می نویسد:« بوتیکس با استفاده از ابزارهای تصویری و توانایی فراگیری کامپیوترها سلیقه شما را بررسی کرده و لباس هایی را که با آن سلیقه انطباق دارند به شما پیشنهاد خواهد کرد.»

توانایی های کامپیوتر برای بررسی سلیقه کاربران عبارتند از یک نرم افزار ویژه به نام «بررسی تصویری» که فهرست کاملی از لباسهای مورد نظر شما را براساس رنگ و یا نوع لباس طبقه بندی می کند. سپس با به کارگیری رهنمودها و موازین رایج در عالم مد به شما توصیه می کند که هر یک از این لباس ها را چگونه با لباس دیگر و یا مثلا با چه نوع کیف و کفش ترکیب کرده و بپوشید.

سی ان ان می افزاید که ابزار دیگر وب سایت «بوتیکس» یادگیری سلیقه هر کاربر است که روش تنظیم آن جمع آوری و بررسی اظهار نظر هر یک از کاربران در مورد مد لباس و سلیقه ستارگان و شخصیت های مشهور است.

وب سایت «بوتیکس» صفحات متعددی شامل تصاویر نحوه لباس پوشیدن ستارگان موسیقی و فیلم وبه خصوص زنان مشهور را در اختیار کاربران قرار می دهد و هر کاربری می تواند نظر مثبت یا منفی خود را در مورد هر قلم از لباس و یا کیف و کفش آنها ابراز کند.

یکی از مدیران وب سایت «بوتیکس» توضیح می دهد که نحوه لباس پوشیدن افراد چیزی فراتر از انتخاب لباس است و در حقیقت نمادی از آن چیزی است که هر فرد می خواهد از خود ارائه دهد. به همین خاطر خرید لباس از طریق اینترنت به سادگی خرید وسائل الکترونیک نیست. هدف وب سایت «بوتیکس» کمک به کاربران برای تشخیص بهتر مد لباس موجود در بازار و توسعه سلیقه شخصی افراد است.

سی ان ان در پایان می نویسد که این نخستین باری نیست که ابزار پیشرفته ای برای خرید لباس از طریق اینترنت به بازار می آید. اما ادعای مسئولان گوگل این است که این وب سایت جدید علاوه بر نقاط مثبت سایت های قبلی ابزارهای بیشتری را به کاربران ارائه می دهد.
در حال حاضر وب سایت «بوتیکس» فقط لباس زنانه را ارائه می کند که اکثر آنها بسیار گرانقیمت هستند.
XS
SM
MD
LG