لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۰

حجتی کرمانی به مصباح: مگر شما احمدی‌نژاد را تا این حد بالا نبردید


محمد تقی مصباح یزدی
محمد تقی مصباح یزدی
محمد جواد حجتی کرمانی، نماینده سابق مجلس و خبرگان در نامه‌ای سرگشاده به محمد تقی مصباح یزدی نوشته است: «مگر شما و امثال شما نبودید که آقای احمدی‌نژاد را تا بدان حد بالا بردید تا امروز از گریبان خود شما سربرآورد؟»

آیت‌الله مصباح یزدی که پیش‌تر از حامیان پروپاقرص محمود احمدی‌نژاد بود و حتی در مواردی از او به عنوان نظریه‌پرداز در سیاست‌های احمدی‌نژاد نیز یاد شده در هفته‌های اخیر از هیچ فرصتی برای حمله به اطرافیان رییس جمهوری و به‌ویژه اسفندیار رحیم مشایی نگذشته است.

حجتی کرمانی در نامه خود به محمد تقی مصباح یزدی گفته است: «فساد اداری هیچ‌گاه به وسعت امروز نبوده و سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد نتیجه‌ای جز تخریب کشور نداشته است.»

محمد جواد حجتی کرمانی گفته است: «حضرت آقای مصباح! اشکال مهم و صعب‌العلاج دیگر که شاید ام‌المشکلات باشد، این است که طبق یک خصلت دیرینه و نهادینه شده، ما در بسیاری از مسائل خودسانسوری می‌کنیم و خلوت و جلوت ما، گاهی ۱۸۰ درجه با هم تفاوت دارد و از این رو، بسیاری از حقایق و واقعیت‌های جامعه از دید بزرگان و مسوولان مملکتی مخفی می‌ماند یا به صورت معکوس جلوه داده می‌شود. یا از باب مصلحت‌اندیشی یا از باب تقیه و ترس یا از باب ملاحظات رفاقت و رودربایستی و بسیاری هم به خاطر دغدغه زندگی و امرار معاش حرف دلمان را نمی‌زنیم و با آنکه در محافل خصوصی و خانوادگی و جاهای امن لاینقطع از اوضاع شکایت داریم و این و آن را مقصر می‌دانیم ولی چون به "عرصه" می‌آییم، لب فرو می‌بندیم. گویی در شهر هیچ خبری نیست.»

محمد تقی مصباح یزدی که ریاست موسسه آموزشی امام خمینی را بر عهده دارد چندی پیش در قم بار دیگر به «جریان انحرافی» تاخته و از آنها به عنوان «آشغال‌ها» یاد کرده بود.

در ادبیات اصول‌گرایان منتقد دولت جمهوری اسلامی، «جریان انحرافی» به تیم محمود احمدی‌نژاد و به‌ویژه اسفندیار رحیم مشایی اشاره دارد که از زمان برکناری وزیر اطلاعات به دست آقای احمدی‌نژاد و خانه‌نشینی یازده روزه او تقریبا هر روز آماج حملات شدید بوده است.

محمد جواد حجتی از مصباح یزدی پرسیده است: «اجازه بدهید سئوالم را صریح‌تر و عینی‌تر مطرح کنم و از موضع‌گیری‌های مثبت و منفی شما و امثال شما در دولت‌های آقای هاشمی و آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد بپرسم: سوال من این است آیا شما همچنان به موضع‌گیری‌های گذشته خود در دولت‌های سه‌گانه نامبرده، صحه می‌‌گذارید؟ (دولت‌های قبل‌تر را نمی‌گویم چون شما در آن سال‌ها، وارد عرصه سیاسی نشده بودید…) آیا جانبداری‌های بی‌دریغتان را از آقای احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۸ و ۸۴ درست و صحیح می‌دانید؟ آیا با مقایسه با سال‌های ریاست‌جمهوری آقای هاشمی و آقای خاتمی که البته اشکالات و ایرادات درست و نادرستی بر آنها وارد شده است و می‌شود…، جو سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و بین‌المللی سال‌های اخیر را بهتر از آن سال‌ها ارزیابی می‌کنید؟»

وی افزوده است: «در اینجا از تحلیل کلی حوادث و وقایع صرف‌نظر می‌کنم که درخور نگارش کتابی قطور است و به وقایع این سال‌های از سال ۸۴ تاکنون بخصوص انتخابات سال ۸۸ اشاره می‌کنم و از آن برادر گرامی می‌پرسم که با توجه به نقشی که حضرتعالی در این جریانات داشته‌اید، اکنون تا چه حد خود را مسئول می‌دانید.»
XS
SM
MD
LG