لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۰

ادامه روند افزايش قيمت دلار و سکه در ايران


روز پنج شنبه در آخرين روز هفته کاری دلار آمريکا با تداوم روند افزايشی‌اش در مقابل ريال ايران از قيمت ۳۹۰۰ تومان گذشت تا با مرز روانی ۴ هزار تومان تنها صد تومان فاصله داشته باشد.

صرافی‌های تهران روز پنج شنبه البته به روال هفته‌های اخير از اعلام رقم يکسان برای ارزهای خارجی خودداری می‌کردند اما معدود سايت‌های اعلام کننده قيمت ارز، بهای هر دلار آمريکا را تا ۳۹۵۰ تومان هم گزارش کردند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:09 0:00
لینک مستقیم

اين قيمت رکوردی تازه برای برابری ريال و دلار محسوب می‌شود که در تاريخ ارزش اين دو پول بی سابقه است.

علاوه بر قيمت دلار امريکا، گزارش‌ها حاکی از آن است که قيمت ساير ارزهای خارجی نيز رشد قابل توجهی داشته از جمله يورو پول واحد ۱۷ کشور اروپايی از رقم ۵۳۰۰ تومان فراتر رفته است.

علاوه بر قيمت ارزهای خارجی، گزارش شده که قيمت سکه طلا نيز همپای ارزهای خارجی افزايش يافته و سکه تمام بهار آزادی به قيمت ۱۵۶۰ هزار تومان رسيده است. قيمت فروش سکه‌های پيش فروش شده تحويل ماه‌های اينده نيز رشد شديد داشته و به عنوان مثال قيمت سکه‌های تحويل فروردين ماه به يک ميليون و هفتصد و هفتاد و پنج هزار تومان رسيده است.

قيمت سکه و ارز در ايران در يک هفته اخير رشد فزاينده‌ای داشته و دلار امريکا از ابتدای هفته تاکنون دست کم ۵۰۰ تومان افزايش قيمت را تجربه کرده است.

اين افزايش‌ها در شرايطی است که تا آغاز دور تازه محدوديت‌های مالی آمريکا بر فروش نفت ايران کمتر از يک هفته باقی مانده و برخی فعالان بازار ارز افزايش‌های اخير را مرتبط با آغاز اين محدوديتها می دانند.

بر اساس اين محدوديت‌ها از ۱۸ بهمن ماه کشورهايی که نفت ايران را می‌خرند تنها اجاز خواهند داشت تا بهای نفت را به صورت کالايی از محصولات خود به ايران بدهند و اجازه پرداخت نقدی نخواهند داشت.
  • 16x9 Image

    بابک غفوری آذر

    بابک غفوری‌‌آذر تهیه‌کننده پادکست «صحنه» در رادیوفرداست و در این پادکست تحولات حوزه سینما و تئاتر  را دنبال می‌کند. او که از سال ۱۳۸۹ به رادیوفردا پیوست، گزارش‌های تحقیقی مختلفی را نیز درباره اتفاقات دهۀ اول استقرار حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده است. بابک غفوری آذر روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز کرده است.

XS
SM
MD
LG