لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۵

روایت منصور از ازدحام و درگیری در کنسرت نوروزی اربیل


منصور، خواننده ایرانی.
منصور، خواننده ایرانی.
ازدحام جمعیت باعث لغو کنسرت نوروزی ابی، منصور و جمشید در اربیل عراق شد. بنابر فیلمی که بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار گرفته است، تماشاچیان این کنسرت با هم درگیری هم پیدا کرده‌اند. همچنین برخی خبرنگاران نامناسب بودن محل برگزاری این کنسرت را مزید برعلت دانسته‌اند. منصور که گزارش‌هایی هم از ضرب و جرح او در برخی سایت‌ها منتشر شده بود در گفت‌وگویی که با او داشتیم از دلایل برگزار نشدن این کنسرت گفته است:
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:32 0:00
لینک مستقیم

منصور در دبی: قبل از هر چیز دوست دارم سال نو را به همه هم‌میهنان عزیزم تبریک بگویم. امیدوارم امسال سال خوبی برای همه هم‌میهنان عزیزم باشد.

من اصلا شوک شدم، چون در فرودگاه بودم که مادرم برایم اس‌ام‌اس زد و پرسید حالت خوب است؟ من گفتم چطور مگر، حالم خوب است و دارم می‌روم دبی. دیدم می‌گوید مگر مطلب اینترنت را نخواندی و سریع برایم ماجرا را توضیح داد.

دقیقا شبی که کنسرت شما و جمشید و ابی روی صحنه رفت چه اتفاقی رخ داد، چون این طور که گزارش شده کنسرت از نیمه‌های آن ادامه پیدا نکرد؟

اولا گزارشگری آنجا دعوت نشده بود که بیاید از این برنامه گزارش تهیه کند و هر کس گزارشی تهیه کرده از دیدگاه خودش و با هدف خاص خودش این گزارش را در اینترنت پخش کرده است.

برنامه اربیل با استقبال زیاد هم‌میهنان عزیزمان روبرو شد و چیزی حدود ۲۰ هزار نفر به این برنامه آمدند. البته تعدادی از این افراد بدون اجازه و به خاطر کمبود مسایل امنیتی، رایگان وارد سالن شده بودند و مسئولان حفظ امنیت نتوانستند برنامه را چندان کنترل کنند.

جمشید چند آهنگ را اجرا کرده و برنامه‌اش تمام شده بود که من رفتم روی صحنه، ولی عشق و علاقه و محبت مردم آن قدر زیاد بود که امنیتی که مسئولان مربوطه برای تعداد مشخص ترتیب داده بودند کفاف نداد و یکسری از عزیزان برای ابراز علاقه و عشق روی صحنه آمدند و نظم برنامه به هم خورد.

یعنی هیچ درگیری روی صحنه پیش نیامد؟

نه. بعد از سه چهار آهنگ ما دیدیم برنامه نمی‌تواند ادامه یابد و من مجبور شدم صحنه را ترک کنم. ولی روز بعد مسئولان کُرد و کسانی که آمده بودند تا اوقات خوشی آنجا داشته باشند خودشان قدم پیش گذاشتند و از نظر امنیتی هر چیزی احتیاج بود تهیه کردند. ما هم روز دوم برنامه را با نظم کامل اجرا کردیم.

ویدئویی که در یوتیوب انتشار یافته و گفته می‌شود مربوط به کنسرت نوروزی ابی، منصور و جمشید در اربیل است:


از این اتفاقات که بگذریم، می‌خواهم نگاه کوتاهی به کارهای اخیرت داشته باشم چون آلبومی منتشر نکردی و فقط چند تک‌آهنگ وارد بازار کردی که کار آخرت را با بچه‌های ایران کار کرده بودی.

بله این دوران اینترنتی ما را تک‌آهنگی کرده است، ولی یک سری از آدم‌ها هم هنوز دوست دارند ما با سیستم آلبومی کار کنیم. من این تک‌آهنگ‌ها را جمع‌آوری خواهم کرد و در یک آلبوم با یک سری آهنگ‌های جدیدتر بیرون خواهم داد.

آهنگی که اخیرا به بهانه شب عید اجرا کردم به نام «دلم خوشه» از ساخته‌های بابک زرین عزیز است که ترانه‌سرای آن آقای حمیدرضا صمدی است با تنظیم بسیار زیبای منوچهر چشم آذر که به عنوان یک کار با حس نوستالژیک به حال و هوای عید می‌خورد و دوست داشتم برای نوروز آن را بیرون بدهم.
XS
SM
MD
LG