لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۳

تماشاگران فوتبال در برزيل يک داور را سر بريدند


درگیری پلیس برزیل با معترضان، پیش از آغاز یکی از مسابقات جام کنفدراسیون در برزیل، عکس تزئینی است
درگیری پلیس برزیل با معترضان، پیش از آغاز یکی از مسابقات جام کنفدراسیون در برزیل، عکس تزئینی است
به گزارش شبکه الجزيره، گروهی از تماشاچيان خشمگين برزيلی داور يک مسابقه فوتبال را که يکی از بازيکنان را به ضرب چاقو مجروح کرده بود در وسط ميدان سر بريدند.
بنابر اين گزارش، پليس منطقه شمالی کشور برزيل بازداشت يک مرد را در همين ارتباط مورد تأييد قرار داده است.
به ظاهر اين حادثه خونبار از آنجايی آغاز شد که اکتاويو دا سيلوا، داور ۲۰ ساله، خوزنير دوس سانتوس، بازيکن ۳۰ ساله را به دليل درگيری فيزيکی در ميدان از بازی اخراج کرد و با مقاومت دوس سانتوس و امتناع وی از ترک ميدان مواجه شد.

اين داور نيز در برابر رفتار بازيکن خاطی با چاقو به دوس سانتوس حمله کرده و وی را به شدت مجروح می کند.
خوزنير دوس سانتوس در راه بيمارستان جان خود را از دست داد و هواداران عصبانی پس از ديدن اين صحنه ها به درون ميدان ريخته و بعد از سنگ باران کردن وی سرش را از بدن جدا کرده و بر روی يک ميله در وسط ميدان قرار دادند تا بدين ترتيب يکی از خشونت آميز ترين اتفاق های فوتبالی سال های اخير را رقم بزنند.
تنها در سال ۲۰۱۰ ميلادی، شمار قتل ها در کشور برزيل به حدود ۵۰۰۰۰ مورد رسيد. اين کشور که ميزبان بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۶ است هم اينک برای نشان دادن تصويری امن و آرام از اوضاع درونی خود با چالشی جدی مواجه شده است.
در ماه جاری ميلادی نيز، برزيلی ها بزرگترين تظاهرات ۲۰ ساله اخير را برگزار کردند، که در برخی نقاط به خشونت کشيده شد. اعتراض های فوق به هزينه ۱۴ ميليارد دلاری صرف شده برای عمليات آماده سازی جام جهانی و کيفيت نازل خدمات عمومی بوده است.
XS
SM
MD
LG