لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

چهار ايرانی تبار در فهرست « ۳۰ چهره موفق زیر ۳۰ سال در فناوری»


پريسا تبريز
پريسا تبريز
مجله آمريکايی «فوربز» که معمولا فهرست هايی از افراد سرشناس، با نفوذ و يا ثروتمند را منتشر می کند اخيرا فهرستی را منتشر کرد تحت عنوان «۳۰ چهره موفق زير سن ۳۰ سال.» اين فهرست افرادی را دربرمی گيرد که در سال های اخير در زمينه فناوری های ارتباطی و يا صنايع وتحقيقات مربوط به کامپيوتر و رسانه های جديد نقش ويژه و مهمی ايفا کرده اند.

در اين فهرست، در کنار مارک زاکربرگ، بنیادگذار فیس بوک و راس بلیک، از خالقین مرورگر فایرفاکس، چهار جوان ايرانی تبار زير سن ۳۰ سال نيز به چشم می خورند به نام های: پريسا تبريز، آرش فردوسی ، بابک پهلوان و داريان شيرازی.

پریسا تبریز
پریسا تبریز
پريسا تبريز، از کارشناسان ارشد گوگل در زمينه ايمنی و حفاظت برنامه ها و محصولات اين شرکت است. وی مدير بخش مهندسی ايمنی شرکت گوگل است و به نوشته وب سايت اين شرکت پريسا تبريز، مسئول اصلی بهبود ايمنی محصولات آن است.

وی از جمله گروهی از هکرهای حرفه ای بود که چند سال پيش توسط شرکت گوگل استخدام شدند تا با سنجش کيفيت ايمنی و حفاظتی شبکه گوگل و محصولات آن به بهبود کار و محصولات اين شرکت کمک کنند.

پريسا تبريز با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه « ايلينوی» فارغ التحصيل شده و معلومات خود را زير نظر يکی از کارشناسان برجسته ايمنی کامپيوتر « نيکيتا بوريسف» تکميل کرده است.

آرش فردوسی متولد سال ۱۹۸۴ از بنيانگذاران و مديرکل بخش فنی يک موسسه اشتراک فايل های کامپيوتری به نام دراپ باکس، Dropbox است.

آرش فردوسی در سال ۲۰۰۷ همراه با شريک و همکار خود « درو هوستون» اين شرکت را راه اندازی کرد. آنها چندی بعد شرکت خود را به سانفرانسيسکو منتقل کرده و با جلب سرمايه گذاری از چند موسسه مالی و سرمايه گذاران خصوصی توانستند فعاليت آن را گسترش دهند.

سرویس اشتراک فايل های کامپيوتری دراپ باکس اکنون بيش از یکصد ميليون مشترک و کاربر دارد و ارزش مالی آن سال گذشته به مرز ۴ ميليارد دلار رسيد. در سال ۲۰۰۱ مجله «اينک» آرش فردوسی را در فهرست « ۳۰ پيشرو اقتصادی برجسته زير سن ۳۰ سال » معرفی کرد و مجله « فورچون» نيز وی را در فهرست «چهل شخصيت موفق زير سن چهل سال » در عرصه نوآوريهای اقتصادی قرار دارد.

بابک پهلوان
بابک پهلوان
بابک پهلوان از طراحان يک نرم افزار و سرويس تلفن های موبايل « آی فون» به نام « آرتور» است که به کاربران فهرستی از مناسبت ترين و بهترين رستوران هاو بارها را معرفی می کند.

بابک پهلوان در همين حال از بنيانگذاران و مديرعامل يک شرکت توسعه تکنولوژی جديد به نام clever sense است. او مديريت پروژه های متعدد طراحی و توسعه ابزارها و نرم افزارهای کامپيوتری گوناگون برای شرکت هايی نظير گوگل ، اپل و اينتل را برعهده داشته است.

وی از سال ۲۰۰۸ تمام انرژی خود را به طراحی و توسعه تکنولوژی برای تلفن های موبايل اختصاص داده و بخشی از طراحی و محصولات وی اکنون در محصولات شرکت اپل و يا موبايل های مجهز به سيستم اندرويد مورد استفاده هستند. وی فارغ التحصيل دانشگاههای برکلی و استنفورد است.

داريان شيرازی
داريان شيرازی
داريان شيرازی فارغ التحصيل رشته فلسفه در مرحله دکترا از دانشگاه برکلی است و در سانفرانسيسکو زندگی می کند . وی از سنين نوجوانی کار با وب سايت ای بی (ebay) را شروع کرد و پس از چند سال به عنوان مهندسی نرم افزار به فيس بوک پيوست.

وی در سال ۲۰۰۸ شرکت ارائه خدمات تجاری و فن آوری های کامپيوتری خود را به نام «ریديوس» (Radius ) تاسيس کرد. اين موسسه اطلاعات تجاری ، ارزيابی و تحليل از شبکه های اجتماعی و حتی بررسی های ميدانی را برای بيش از پانزده ميليون موسسه اقتصادی کوچک و متوسط در آمريکا تامين می کند.
XS
SM
MD
LG