لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۲

شکست نفت مقابل الاهلی امارات در ورزشگاه آزادی


از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، نفت تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف الاهلی امارات رفت و با نتیجه 1-0 مغلوب شد.

تنها نماینده باقی مانده ایران در لیگ قهرمانان، حالا مسیر دشوارتری برای صعود در پیش دارد و باید الاهلی را در امارات مغلوب کند.

کاسمین اولاریو سرمربی رومانیایی الاهلی معتقد است: «90 دقیقه دیگر مانده که بازی ساده‌ای نخواهد بود. نفت در ضربات آزاد و کرنر قوی است. مراقب هستیم و نباید فکر کنیم که از این مرحله رد شده‌ایم.»

نفت که در لیگ برتر ایران نیز طی چهار بازی خود از دستیابی به پیروزی بازمانده، در این فصل از شادابی و آهنگ هجومی فصل پیش خود فاصله گرفته.

جدایی بازیکنانی چون امین حاج محمدی، لئاندرو پادووانی، کمال کامیابی‌نیا، غلامرضا رضایی، همچنین مصدومیت ایمان مبعلی، امیرارسلان مطهری و نزول کیفی وحید امیری نیز در نمایش ناموفق این روزهای تیم منصوریان بی تاثیر نبوده.

در دقیقه 61 این مسابقه، الاهلی توسط رودریگو لیما مهاجم برزیلی خود دروازه نفت را باز کرد که گل سه امتیازی و تعیین کننده‌ای برای نماینده فوتبال امارات بود.

در طرف مقابل تمرکز آلویز نانگ مهاجم نفت روی سمت چپ خط دفاعی الاهلی، فاقد کارایی بود و او صاحب موقعیتی برای گشودن دروازه احمد محمود نشد.

سپردن اغلب توپ‌ها به پیام صادقیان و عدم موفقیت او در بازیسازی منجر به گل، همچنین اصرارش در حرکات پا به توپ نیز از جمله دلایلی بود که باعث شد نفت در ثبت گل مساوی ناموفق باشد.

وقتی عباس بوعذار به زمین آمد، نفتی‌ها را صاحب موقعیت‌های متعددی کرد و مشخص نشد چرا منصوریان این هافبک تکنیکی خود را تا دقیقه 70 روی نیمکت نشانده.

او در ترکیب تیمش از بیرانوند، سانتوس، کوروشی، عزتی، امیری، حمدی‌نژاد، لطفی، رضاوند، حسینی، نانگ و صادقیان استفاده کرد که در امتداد بازی حمدی‌نژاد، نانگ و صادقیان را بیرون کشید تا بوعذار، علیاری و مطهری را به زمین بفرستد.

منصوریان در پایان بازی به خبرنگاران گفت: «باید همدلی بازیکنان را بیشتر کنیم. نباید ناامیدی ما را درگیر کند. اشتباه خود را گردن داور نمی اندازم و اعتراضی به وقت کشی حریف ندارم. نسل ملبورن کارهای غیر طبیعی را ممکن می‌کند و من عضو همان نسلی هستم که از ملبورن راهی جام جهانی شدیم. در 20 روز آینده نفت دیگری را خواهید دید.»

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال پس از شکست نفت به خبرگزاری فارس گفته: مسابقه در امارات سخت‌تر از بازی رفت خواهد بود. فوتبال ایران مشکلات عمده‌ای در بخش بین‌المللی و باشگاهی دارد. فوتبال باشگاهی ما استاندارد نیست.

XS
SM
MD
LG