لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۳

تعیین ۳۷ حوزه رای‌گیری برای ایرانیان مقیم آمریکا


چهار کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری ایران
چهار کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری ایران
شورای برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریكای شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد انتخابات روز ۲۲ خردادماه در ۳۷ حوزه رای‌گیری ایالات متحده برگزار می‌شود.

برپایه این بیانیه انتخابات ریاست جمهوری ایران در پنج حوزه در ایالت كالیفرنیا که شامل سان‌فرانسیسكو، شرق لس آنجلس، غرب لس آنجلس، اورنج كانتی و سن دیه‌گو است برگزار خواهد شد.

در ایالت تکزاس برای اخذ رای ایرانیان سه حوزه هیوستون، دالاس و آستین تدارک دیده شده و در ایالت اوکلاهما دو حوزه در شهرهای اوکلاهماسیتی و تولسا در نظر گرفته شده است.

محمدجواد رسولی، مدیر کل ایرانیان خارج از کشور در وزارت خارجه، با حکم منوچهر متکی ریاست ستاد انتخابات خارج از کشور را بر عهده دارد.
طبق این اعلام در ایالت نیویورک دو حوزه منهتن و كوئینز، در ایالت مریلند دو حوزه بالتیمور و پوتوماک، در ایالت ماساچوست دو حوزه كمبریج و بوستون، در ایالت پنسیلوانیا دو حوزه فیلادلفیا و استیت كالج، در ایالت ویرجینیا دو حوزه تای سنز و مناسس و در ایالت اوهایو دو حوزه كلمبوس و كلیلوند در نظر گرفته شده است.

جرزی سیتی (نیوجرزی)، ‪‬نشویل (تنسی)، ‪‬ ‪‬دیترویت (میشیگان)،سالت لیک سیتی (یوتا)،‌ ‬توسان (آریزونا)، ‬سیاتل (واشینگتن)، ‪‬مینیاپولیس (مینه سوتا)، ‬آتلانتا (جورجیا)، ‬شیكاگو (ایلنیوی)، تمپا (فلوریدا)، ‬سنت لوئیس (میسوری)، میلواكی (ویسكانسین)، ‬بتان روژ (لوئیزیانا)، ‬جكسون (می‌سی‌سی‌پی) و واشینگتن از دیگر حوزه‌های رای‌گیری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

به گفته منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، ۳۰۴ صندوق اخذ رای در ۱۳۰ کشور جهان برای جمع‌آوری آرای ایرانیان در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

بنا بر اعلام وزارت خارجه، برای برگزاری انتخابات (در مرحله اول) در خارج از ایران، نزدیک به ۴۵۰ هزار برگه رای به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ایران ارسال شده است.

محمدجواد رسولی، مدیر کل ایرانیان خارج از کشور در وزارت خارجه، با حکم منوچهر متکی ریاست ستاد انتخابات خارج از کشور را بر عهده دارد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد برابر با ۱۲ ژوئن برگزار می‌شود. ایرانیانی که دارای ۱۸ سال تمام هستند می‌توانند در این روز از ساعت ۷ تا ۲۱ به وقت محلی با در دست داشتن شناسنامه یا گذرنامه ایرانی خود به شعبه‌های رای‌گیری مراجعه کنند.
XS
SM
MD
LG