لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۵

دومين شکست بسکتبال ايران در قهرمانی جهان


 تیم ملی بسکتبال ایران در ترکیه
تیم ملی بسکتبال ایران در ترکیه
تيم ملی بسکتبال مردان ايران در دومين مسابقه قهرمانی ۲۰۱۰ جهان در استانبول ترکيه با نتيجه ۷۵ بر ۵۴ از تيم ملی کرواسی شکست خورد و در قعر گروه شش تيمی ب قرار گرفت.

کرواسی در نخستين مسابقه از آمريکا، مدعی مقام قهرمانی اين جام شکست خورده بود و در حالی به نخستين پيروزی رسيد که ايران پيش از اين بازی به برزيل، قهرمان آمريکای جنوبی باخته بود.

در دومين روز پيکارها در گروه ب، که در تالار ايپکچی انجام شد، کرواسی تنها برتری ۱۲ بر ۱۱ بر ايران را داشت که سانتر جوان و کوبنده اين تيم، آنته توميک با يک پرتاب تماشايی و در پی آن مارکو توماس با يک پرتاب سه امتيازی فاصله را برای کروآتها افزايش دادند.

در زمانی کوتاه در برابر ده امتياز کرواسی، ايران به دو امتياز رسيد و تيم اروپايی در موقعيت روشن برتری نسبت به قهرمان آسيا دست يافت. کرواسی اين برتری را در پايان نيمه نخست به امتياز ۴۴ بر ۲۴ رساند، اما به گزارش سايت فيبا ايران به نبرد ادامه داد و خود را بازيافت.

ارسلان کاظمی، يکی از چهره‌های بزرگ برای تيم ايران پس از فصلی درخشان در اين تابستان، در تيم رايس در رقابت‌های بسکتبال کالج‌های آمريکا، با امتيازگيری‌های چشمگير و پی در پی در فاصله دو دقيقه و ده ثانيه تا پايان کوارتر سوم امتيازها را به ۵۰ بر ۴۰ رساند.

حامد حدادی سپس بخت اين را داشت که فاصله را کمتر کند، اما يک شليک از فاصله نسبتا دور او به ثمر نرسيد.

آنگاه توماس يک پرتاب سه امتيازی ديگر داشت تا در يک بخش از مسابقه کرواسی ۱۴ امتياز داشته باشد و ايران چهار امتياز. در واقع اين پلی بين کوارتر سوم و چهارم بود تا کرواسی در بقيه زمان مسابقه حاکم بر ميدان شود.

حدادی مسابقه را با ۲۷ امتياز به پايان رساند تا امتيازگيرترين بازيکن ميدان باشد. او با نه ريباند و دو بلوک در کنار امتيازهايش، پر امتيازترين چهره اين ميدان بود.

کرواسی که دوشنبه با اسلوونی بازی می‌کند در بازی با ايران دو بازيکن ۱۳ امتيازی داشت: روکو-لنی اوکيچ و بويان بوگدانوويچ.
ايران به دنبال نخستين پيروزی دوشنبه به ديدار تونس می‌رود.

سامان ويسی، بازيکن تيم ملی ايران پس از مسابقه اظهار کرد: «اين يک بازی سخت در برابر يک تيم خوب بود. اما ما می‌دانيم که همه مسابقه‌ها در ترکيه مشکل است. در هر مسابقه ما سعی می‌کنيم خوب بازی کنيم و تلاش می‌کنيم خود را بهتر نشان دهيم.»

مارکو توماس از کرواسی گفت: «ما به آسانی برديم. ما در نيمه نخست يک بازی خيلی خوب در دفاع داشتيم، اما در کوارتر سوم استراحت کرديم و فردا در برابر اسلوونی نمی‌توانيم چنين کنيم. ما از آغاز تا پايان در برابر اسلوونی بايد تمرکز داشته باشيم. با اين حال من يک احساس خوب دارم که توانستيم به نخستين پيروزی در اين تورنمنت دست يابيم.»

شکست از برزيل

به گزارش فيبا برزيل در نخستين مسابقه‌اش در همين تالار ايپکچی مانع ايران، صاحب دو بار مقام قهرمانی در آسيا را ۸۱ بر ۶۵ از سر راه برداشت تا به صعود اميدوار شود. چهار سال پيش در ژاپن برزيل به اين مهم دست نيافته بود.

مرد اول تيم ايران در بازی نخست حامد حدادی بود که در نيمه نخست ۱۴ امتياز کسب کرد. اما برزيل با شروع نيمه دوم به حکومت خود ادامه داد.
برزيل اين بار با مربی آرژانتينی روبن ماگنانو به ميدان آمده است که در المپيک ۲۰۰۴ آتن کشورش را به مدال طلا رساند.

فيبا يادآور شده است که ايران کاپيتنش صمد نيکخواه بهرامی را يک هفته پيش ازشروع رقابت‌ها با مصدوميت از دست داد. حامد حدادی در اين بازی ۱۶ امتياز کسب کرد.

آمريکا در شب دوم ۹۹ بر ۷۷ بر اسلواکی پيروز شد.
XS
SM
MD
LG