لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۲

دفتر تحکیم وحدت و اتهام آشوب در ۱۶ آذر


دفتر تحکیم وحدت، بزرگترین تشکل دانشجویی ایران، به آنچه که «حملات رسانه‌ای علیه این تشکل می‌نامد، اعتراض کرده است.


دفتر تحکیم وحدت رسانه‌های وابسته به جریان اصولگرا، به ویژه کیهان، را متهم می‌کند علیه جریان‌های دانشجویی «سناریوسازی» می‌کنند و اعلام کرده است که به خاطر تهمت‌ها و توهین‌ها از این رسانه‌ها شکایت خواهد کرد.


به گفته دفتر تحکیم وحدت این رسانه‌ها، این دفتر و جریان‌ دانشجویی را متهم می‌کنند که به ویژه در آذرماه امسال قصد دارند دانشگاه را به آشوب بکشند.


بهاره هدایت، مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت، در گفتگو با رادیو فردا در پاسخ به این پرسش که آیا این رسانه‌ها مراسم شانزدهم آذر، روز دانشجو، را مد نظر دارند؟، می‌گوید:


ـ بهاره هدایت: قطعاً چنین تصوری ابتدائاً در ذهن متبلور می‌شود و قرین به صحت هم هست. این تجمعات را، اینها موسوم به آشوب می‌کنند ومتأسفانه اعتراض حداقلی دانشجویان را، در دانشگاه‌ها، تحمل نمیکنند. مانند این است که ما هم بگوییم اخبار پشت پرده حاکی از این است که در روز بیست و دو بهمن قرار است در میادین اصلی شهرهای مختلف، در حمایت از جمهوری اسلامی، تجمعاتی برگزار شود. شانزده آذر روز دانشجو است و حق مسلم تمام دانشجویان است که بتوانند، آن روز، اعتقادات خود را مطرح کنند، خصوصاً جریان منتقد دانشجویی، که همیشه تحت فشار بوده و هزینه های بسیاری را برای فعالیت های خود پرداخت می کند.


بطور مشخص‌تر، شما در مطلبی، روی سایت خبرنامۀ امیرکبیر، به اتهاماتی اشاره کردید، که به فعالان دانشجویی، دانشگاه خواجه نصیر، زده شده است. این اتهامات چه بود؟


- اتهام را تحت عنوان، ارتباط با گروهک‌های خارج از کشور، مطرح می کنند. متأسفانه، این مسئله از تابستان گذشته اتفاق افتاد و دستگیری‌هایی، که آنجا هم صورت گرفت، با چنین مسئله‌ای مواجه بود.


به این شدتی که شما اتهام ارتباط با گروه‌های خارج از کشور را رد می‌کنید، خود بچه های دانشکدۀ دانشگاه خواجه نصیر، هم رد می‌کنند؟


- قطعا" رد می کنند.


دفتر تحکیم وحدت، انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه علامۀ طباطبایی، را هم قبول ندارد. چرا؟


ـ قبول ندارد و حامی انجمن اسلامی واقعی دانشگاه علامه خواهد بود. متأسفانه، در حالیکه اعضای واقعی انجمن اسلامی دانشگاه علامه، ماه‌هاست که از تحصیل محروم هستند و حتی ممنوع الورود به دانشگاه هستند و نایب دبیر انجمن، خانم مهدیۀ گلرو، به دادگاه انقلاب احضار شده، خبری منتشر شده است مبنی بر این که انتخابات انجمن اسلامی در دانشگاه علامه برگزار می‌شود و متولی آن هم دانشگاه بوده است.


شما از «اقتدارگرایان» انتقاد می کنید، اما به نظر می رسد روابط دفتر تحکیم وحدت با اصلاح طلبان هم مانند سال‌های گذشته نیست و بین جنبش دانشجویی ایران و جناح اصلاح طلب هم شکاف‌هایی وجود دارد، بخصوص در این ماه هایی که به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است.


- وضعیت فعلی جنبش دانشجویی را، حاصل عدم همکاری‌ها و مشکلاتی می دانیم، که در دل دولت آقای خاتمی بوجود آمد. آیین نامۀ تشکل‌های دانشجویی، که الان ابزار قانونی دولت نهم برای فشار بر دانشجویان است، در شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست آقای خاتمی تصویب شد. تکرار قصۀ دولت اصلاحات، به همان شکلی که اتفاق افتاد، مفید نخواهد بود و ما نمی توانیم از چنین پروژه‌ای حمایت کنیم. در نهایت هم اعلام کردیم که، مطالبات مشخص خود را در عرصۀ دانشگاه و بیرون از دانشگاه، به طور شفاف اعلام می کنیم و برآورده شدن آنها را، از کاندیداها خواهیم خواست.


XS
SM
MD
LG