لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۲

قاسم سلیمانی: همه تلاش‌ها در مقابل تشیع شکست می‌خورد


قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی
قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اقدامات گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) و هم «لشکرکشی آمریکا» را محکوم به شکست دانست و گفت که «همه تلاش‌ها در مقابل اسلام، ایران و تشیع شکست می‌خورد.»

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلیمانی که روز دوشنبه ۲۸ مهر در حاشیه مراسمی در نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود که فرجام «حوادث تروریستی منطقه» برای طراحان آن «شکست و ناکامی» است.

وی تصریح کرد: «مطمئنم هر حرکتی چه بزرگ و چه کوچک، چه لشکرکشی‌هایی مانند لشکرکشی‌های آمریکا و چه حوادثی مانند حوادث تروریستی داعش، چون در مبدأ فاقد حقیقت هستند نتیجه‌ای جز شکست ندارند.»

وی اضافه کرد: «دلیل اینکه همه تلاش‌ها در مقابل اسلام، ایران و تشیع شکست می‌خورد این است که در درون آن هیچ حقیقتی وجود ندارد.»

همچنین به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا آقای سلیمانی تصریح کرد: «راهکار آنها پیروز نخواهد بود و در سوریه هم دیدیم که چه اقداماتی انجام دادند اما نتیجه نداد.»

پیش از این مقامات جمهوری اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه با گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) با حمله آمریکا و متحدانش به مواضع این گروه مخالفت کرده‌اند.

این در حالی است که در ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از حضور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در جریان نبرد علیه نیروهای داعش منتشر شده‌است.

مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی این گزارش‌ها را تکذیب و درعین حال برخی از فرماندهان سپاه حضور آقای سلیمانی در عراق را تائید کرده‌اند.

یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ۲۰ مهر در مصاحبه‌ای با شبکه العالم درباره عکسی که اخیراً از قاسم سلیمانی در کنار تعدادی از نیروهای پیشمرگ کرد در شمال عراق منتشر شده گفت که «سردار سلیمانی در خط مقدم جبهه حضور دارد.»

پیش از این علی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، نیز تایید کرده بود که در جریان نبرد علیه نیروهای گروه «حکومت اسلامی» در عراق، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران حضور داشته‌است.

در سال‌های گذشته همچنین گزارش‌هایی درباره حضور آقای سلیمانی و نیروهای ایرانی در سوریه منتشر شده و براساس گزارش‌ها تعدادی از فرماندهان سپاه نیز در درگیری با نیروهای مخالف حکومت بشار اسد کشته شده‌اند.

علاوه بر این، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، سال گذشته از حضور «مشاوران» سپاه پاسداران در سوریه سخن گفته بود.

به گزارش خبرگزاری مهر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز دوشنبه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حوادث «خونبار در سوریه و عراق» فرجام «حوادث تروریستی منطقه» را برای طراحان آن «شکست و ناکامی» دانست.

وی گفت: «مهم انتهای حوادث است شما باید انتهای حوادث را نگاه کنید.»

مقامات جمهوری اسلامی پیش از این بارها گروه «حکومت اسلامی» را ساخته آمریکا و کشورهای غربی خوانده‌اند.

آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه ۲۱ مهر با «خبیث» خواندن دولت بریتانیا گفته بود که آن کشور، «داعش» و القاعده را «برای مقابله با جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی درست کرده‌است.»

XS
SM
MD
LG