لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۳

پایان انقلاب ایران


هفته نامه اکونوميست چاپ لندن، در تازه ترين شماره خود، مقاله مشروحی با عنوان « انقلاب پايان يافت» توافق احتمالی اتمی با آمريکا و ساير قدرت های بزرگ را به منزله امکان بازگشت ايران به جامعه جهانی تلقی کرده است.

هفته نامه انگليسی می گويد در ايران، به نام انقلاب، «کارهای وحشتناکی» صورت گرفته و شهروندان بسياری در به چالش کشيدن آشکار رهبران انقلاب، به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

اکونوميست در پايان مقاله طولانی خود با اشاره به گفته حسن روحانی، رئيس جمهور ايران، مبنی بر اينکه بايد به رقابت ها و مداخله های ناسالم که موجب افزايش خشونت می شود، پايان داد، پرسيده است آيا او در اين گفته صادق است و آيا ساير اعضای هيات حاکمه جمهوری اسلامی با او هم رای هستند؟

گزارش نادر صدیقی در مورد مقاله «پایان انقلاب» اکونومیست
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:07 0:00
لینک مستقیم

گزارش اکونوميست در مورد بازگشت ايران به جامعه جهانی در حالی مطرح می شود که روزنامه آمريکايی وال استريت جورنال گزارش داده شرکت اپل در حال انجام گفت‌وگوهای مقدماتی با تهران است تا «در صورت رفع تحريم‌های بين‌المللی» امکان فروش رسمی محصولات خود را در ايران پيدا کند.

شرکت‌های آمريکايی از سال ۱۳۵۸ که دانشجويان موسوم به «پيرو خط امام» با حمله به سفارت ايالات متحده در تهران، پرسنل و ديپلمات‌های اين کشور را برای ۴۴۴ روز گروگان گرفتند، توسط دولت آمريکا از حضور گسترده در بازارهای ايران منع شدند.

تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران در سال‌های اخير و به دنبال اصرار جمهوری اسلامی بر ادامه برنامه اتمی جنجالی خود گسترده‌تر نيز شد و بسياری از شرکت‌های بزرگ بين‌المللی را از حضور در بازارهای ايران منع کرد.

ايران و گروه ۱+۵ برای دستيابی به توافق جامع اتمی تا روز سوم آذر مهلت دارند و در فاصله باقی‌مانده، مذاکرات به‌طور فشرده‌ ای در حال انجام است.

چشم‌انداز اين مذاکرات مشخص نيست و در اين حال يکی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و نيز رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران تاکيد کرده‌اند که غرب بايد تحريم‌ها عليه تهران را يک‌جا لغو کند تا راه برای توافق هموار شود.

XS
SM
MD
LG