لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

احمدی‌نژاد: از شش جهت به دولت‌های نهم و دهم هجوم آورده‌اند


محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری پيشين ايران، منتقدان دو دولت خود را به داشتن «انگيزه‌های نادرست» متهم کرد و گفت که «هر کس هرچه در دست دارد می‌زند، يک نفر سنگ و ديگری لگد می‌زند، يکی با شمشير و ديگری با نيزه می‌زند، در واقع از شش جهت هجوم آورده‌اند».

آقای احمدی‌نژاد که روز پنجشنبه هشتم مرداد در افتتاحيه «نشست سراسری تبيين مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام» سخنرانی می‌کرد گفت که «علت اصلی هجمه‌ها و فشارهای وارده» به دولت‌های نهم و دهم، «ايستادگی بر مبانی انقلاب و کوتاه نيامدن از آرمان‌ها» است.

به گزارش سايت «مهر مردم»، نزديک به احمدی‌نژاد، وی با نقل قول از آيت‌الله علی خامنه‌ای در آخرين ديدارش با هيات دولت دهم گفت که رهبر ايران هم «زنده کردن ارزش‌های انقلاب و سردست گرفتن آنها» و «خدمت به مردم» را از دلايل انتقاد از دولت‌های نهم و دهم دانسته است.

آقای احمدی‌نژاد می‌گويد: «معلوم است که خيلی‌ها را دشمن جلو می‌اندازد و برخی‌ها هم به انگيزه‌ها و بهانه‌های مختلف وارد می‌شوند اما نبايد فراموش کرد که دشمن ما آمريکاست».

رييس جمهوری پيشين افزود: «ما معتقد نيستيم کامل بوديم و صد در صد توانستيم آرمان‌ها را حفظ کنيم اما برگ سبزی بود تحفه درويش و با همه توانمان روی آرمان‌ها ايستاديم».

محمود احمدی‌نژاد که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ رييس جمهوری ايران بود به دليل برنامه‌ها، اظهارنظرها و سياست داخلی و خارجی دولت‌های نهم و دهم همواره هدف شديدترين حملات بوده است.

وی متهم به ريخت و پاش درآمدهای نفتی ايران، دنبال کردن برنامه بلندپروازانه هسته‌ای که قطعنامه‌های متعدد تحريمی سازمان ملل و اعمال مجازات‌های اقتصادی از سوی آمريکا و اروپا را به دنبال داشت، تشديد سرکوب‌های داخلی و فساد گسترده اقتصادی شده است.

اما آقای احمدی‌نژاد در عین حال تا پایان دولت خود از حمایت قاطع رهبر جمهوری اسلامی و تعداد زیادی از اصولگرایان برخوردار بود تا جایی که آقای خامنه‌ای در آخرین دیدار با او و اعضای دولت‌اش، به شدت از گفتار و رفتار دولت به خصوص در حوزه سیاست خارجی دفاع کرد.

آقای احمدی‌نژاد در سخنان روز پنجشنبه خود، مدعی «دشمنی و کينه ورزی» به گفته وی، «نظام سلطه و صهيونيسم بين‌الملل» شد و گفت: «هر بار که شبکه‌های استکباری را باز می‌کنيم و می‌بينيم مشغول فحاشی به ما هستند، خدا را شکر می‌کنيم، آنها تصور می‌کنند که ما از اين مسئله ناراحتيم در حالی که خدا را به سبب دشمنی آنان سپاسگزاريم».

وی افزوده است: «امروز می‌بينيم چه خفقانی در جهان وجود دارد. با اين وجود، آينده بسيار روشن است و پيروزی انتظار ما را می‌کشد».

رييس جمهوری پيشين ايران می‌گويد که برنامه «بازخوانی و تبيين آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی» را به رهبر جمهوری اسلامی ارائه کرده است و آيت‌الله خامنه‌ای «راهنمايی‌ها و رهنمودهايی را بيان فرمودند» و «در نتيجه اين بازخوانی تکليف بنده شد».

XS
SM
MD
LG