لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۷

گزارش‌ها از «برخورد شهاب‌سنگ» به مناطقی از ایران


گزارش‌هایی متناقض از «سقوط شهاب‌سنگ» در نقاطی از استان قزوین یا زنجان منتشر شده، که تائید نشده یا رد شده است؛ در عین حال مدیر کل مدیریت بحران استان البرز، می‌گوید شهاب‌سنگی در نیمه‌شب پنج‌شنبه به منطقه‌ای بیابانی بین اشتهارد و نظرآباد در استان البرز برخورد کرده است.

خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، به نقل از ابوالقاسم باقری، این مقام دولتی می‌گوید با توجه به اینکه این شهاب سنگین در منطقه ای بیابانی سقوط کرده، احتمال اینکه خساراتی داشته باشد، بسیار کم است و تاکنون نیز گزارشی از خسارات احتمالی ارایه نشده است

پیش‌تر در پی مشاهده «اشیائی» نورانی در آسمان قزوین که گفته شده ممکن است ناشی از سقوط «شهاب‌سنگ» باشد، گزارش‌هایی ضد و نقیض در مورد برخورد یا برخورد نکردن آن با استان قزوین منتشر شده بود.

خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، می‌گوید فرماندار بوئین‌زهرا بامداد جمعه ۹ مرداد برخورد شهاب‌سنگ را در محدوده جغرافیایی این شهر، رد کرده است.

حمید ره‌انجام مدیر عامل جمعیت هلال احمر قزوین، به خبرگزاری مهر گفته است «محدوده برخورد شهاب سنگ در منطقه ضیاءآباد تاکستان به سمت استان زنجان است».

اما همین مقام هلال احمر در گفت‌وگو با ایرنا گفته است «با وجود بررسی های میدانی تاکنون هیچ خبری از سقوط شهاب سنگ گزارش نشده است».

ساعت انتشار گزارش‌ها کم‌وبیش هم‌زمان است.

خبرگزاری فارس پیشتر در ساعت پایانی هشتم مرداد ماه در خبری کوتاه گفته بود «دقایقی قبل برخورد چند شهاب‌سنگ به زمین در مناطقی در مرزهای سه استان قزوین، زنجان و همدان خساراتی به شهرهای بوئین‌زهرا، آوج و تاکستان زد.»

این خبرگزاری حتی از «خسارات مالی» نیز در پی برخورد این «شهاب‌سنگ» خبر داده بود.

خبرگزاری مهر از قول آقای ره‌انجام می‌گوید گزارش‌های اولیه از «برخورد شهاب‌سنگ» حوالی ساعت ۱۰ شب روز هشتم مرداد ماه منتشر شد.

مدیر عامل هلال احمر استان قزوین به ایرنا گفته است دیده شدن اشیاء نورانی در آسمان روستاهای مناطق غربی قزوین، در نزدیکی استان زنجان، دلیلی بر سقوط آن در قزوین نیست.

خبرگزاری ایرنا از قول فرمانداری‌های چند شهر دیگر به جز بوئین‌زهرا، از جمله آوج و تاکستان، نیز گزارش داده است که هنوز گزارشی دال بر سقوط این شهاب‌سنگ در مناطق جغرافیایی آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله موسوی، فرماندار آوج، گفته است برخورد شهاب‌سنگ در «سطح وسیعی» از مناطق دیده شده است.

اما، بر خلاف نقل قول از او در ایرنا، خبرگزاری مهر به نقل از او گفته است «شهاب‌سنگ در منطقه آوج به کوه‌ها اصابت کرده و خسارتی نداشته است».

از طرف دیگر خبرگزاری مهر می‌گوید خبر سقوط احتمالی هواپیما نیز تکذیب شده است.

XS
SM
MD
LG