لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۱

نماینده رهبری در سپاه: فیلم، روزنامه، کتاب و فضای مجازی بستر نفوذ بیگانگان است


علی سعیدی٬ نماینده رهبری در سپاه
علی سعیدی٬ نماینده رهبری در سپاه

علی سعیدی٬ نماینده رهبری در سپاه برخی از اعضای دولت حسن روحانی را متهم کرده است که در مقابل آمریکا دچار «وادادگی» شده‌اند. وی گفته است، «بزک آمریکا» از طریق هنر، مقاله، یادداشت‌ها، مناظره‌ها، رسانه‌های مختلف و فضای مجاری انجام می‌شود.

به گزارش روز شنبه هفتم آذرماه تسنیم، نماینده علی خامنه‌ای در سپاه در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات رییس جمهوری ایران درباره برجام به عنوان مدلی برای حل مسایل منطقه، گفته است: «این قیاس، قطعا تهدید بزرگی علیه امنیت ملی و استقلال ما خواهد بود، ما نباید اشتباه بکنیم، مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود؛ چندین بار ما گزیده شدیم.»

اشاره علی سعیدی به اظهارات حسن روحانی، است که پس از توافق هسته‌ای در وین یا برنامه اقدام مشترک (برجام) در مردادماه گفته بود، «قادریم سایر مسائل را هم در منطقه و جهان پای میز مذاکره حل و فصل کنیم.»

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین گفته است: «متاسفانه امروز در دولتمردان و بعضی سیاسیون این نگاه را می‌بینم، نگاه خود کم بینی و تبدیل کردن شیطان به کدخدا، تبدیل جنگ با شیطان به سازش با شیطان، تصور اینکه تنها راه حل مشکلات نگاه به بیرون است و تنها راه حل روان شدن اقتصاد این است که ما وارد جامعه بین الملل بشویم.»

علی سعیدی می‌گوید،در نظام جمهوری اسلامی دو دیدگاه وجود دارد؛ ‌ نگاه اول خواهان تعامل با جهان و خودداری از مقابله با نظام بین المللی است.

وی در توضیح دیدگاه دوم گفته است: «دیدگاه دیگر می‌گوید آنچه را که ما در طول ۳۶ سال بدست آوردیم در سایه مقاومت و ایستادگی و مقابله با این قدرت استکباری است، این نگاه می‌گوید ما نه تنها در چارچوب نظام بین‌الملل حرکت نکنیم، بلکه در قوانین نظام بین‌الملل، این نظام چپاولی و ظلم وزور درخواست تجدید نظر کنیم؛ اینکه ما نباید در مقابل زور تسلیم شویم.»

روزنامه و کتاب «بستر نفوذ»

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه گفته است: « وزارت ارشاد مسئول تضمین سلامت مجاری تغذیه فکری و فرهنگی جامعه است. بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری در این بخش بزرگترین ضربه را به فرهگ دینی و ملّی می‌زند. فیلم، روزنامه، کتاب، مجلّه، فضای مجازی بستر نفوذ بیگانگان است.»

وی اضافه کرده است: «یکی از نگرانی‌های اصلی این است که ما یک حالت وادادگی را در بعضی دولتمردان مشاهده کنیم که این مسئله بسیار خطرناک است، در حقیقت بزک کردن چهره امریکا و تنفر زدایی از چهره امریکا از طریق چه کسانی دارد صورت می‌گیرد؟ از طریق هنر، مقاله، یادداشت‌ها، از طریق مناظره‌ها و از طریق رسانه‌های مختلف و فضای مجاری دارد انجام می‌گیرد. بالاخره چه کسی زمینه نفوذ را فراهم می‌کند؟»

علی سعیدی همچنی گفته است: «این کتاب‌ها و مجلاتی که در نمایشگاه عرضه شد، واقعا کسی که برخی از این آثار و گزارش را که می‌خواند دچار سردرد می‌شود ۳۶ سال از انقلاب می‌گذرد و ما در اوج قدرت در منطقه هستیم اما در بعضی مسائل افراد نمی‌دانند چه خطری در کمین این نظام و انقلاب است و نگران هستیم نکند‌‌ همان مصیبتهایی که برای انقلابهای دیگر به وجود آمد برای ما هم بوجود بیاید.»

مساله خطر «نفوذ» دشمن با سخنرانی علی خامنه‌ای کمی بعداز توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ مطرح شد. وی هشدار داده بود که در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی، آمریکا تلاش کرده است تا راهی برای «نفوذ» در ایران پیدا کند.

علی خامنه‌ای با این حال هشدار داده بود که «ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست.»

وی همچنین روز چهارم آذر گفته بود: «آماج نفوذ جریانی، نخبگان، افراد موثر، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران هستند. نفوذ خطر بزرگی است.»

پس از این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی، شماری از چهره های نزدیک به وی نیز نسبت به «نفوذ» آمریکا در ایران هشدار داده اند.

XS
SM
MD
LG