لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۳

قالیباف: فقط بخشی از فیلم درگیری ماموران شهرداری در کارواش منتشر شده است


تصویری از فیلم منتشر شده از حمله ماموران شهرداری به کارواشی در سعادت آباد
تصویری از فیلم منتشر شده از حمله ماموران شهرداری به کارواشی در سعادت آباد

به دنبال انتشار فیلمی از حمله مأموران شهرداری تهران به یک کارواش در سعادت‌آباد و ضرب و جرح کارگران کارواش، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران روز دوشنبه ۱۹ بهمن گفته است که فقط بخشی از این فیلم منتشر شده و ماموران نیز در این درگیری «آسیب» دیده‌اند.

گزارش رسانه‌ها حاکی است که شهرداری تهران و مسجد قدس بر سر مالکیت زمین این کارواش واقع در بلوار دریا اختلاف دارند و رئیس هیات امنای مسجد قدس گفت: شهرداری با مامورانش روز شنبه به کارواش آمده و با قمه و چماق بچه‌ها را کتک زدند اموال را تخریب کرده و بردند و کارواش را تبدیل به ویرانه کردند.

فیلمی از درگیری ماموران شهرداری در جریان حمله به این کارواش توسط خبرگزاری ها و دیگر رسانه‌ها منتشر شده که واکنش‌هایی در پی داشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس هیات امنای مسجد قدس می‌گوید، ۱۰ نفر از ۳۵ کارگر کارواش راهی بیمارستان شده و باقی نیز هریک به نحوی دچار آسیب شدند.

با این حال شهردار تهران روز دوشنبه گفته است که دستور رسیدگی به این مساله را صادر کرده و این درگیری را محکوم می‌کند.

محمد باقر قالیباف اضافه کرده است: واقعیت این است که ماموران شهرداری در رسیدگی به تخلفات بر اساس حکم قضایی عمل می‌کنند و خود راسا در این مورد تصمیم نمی‌گیرند.

شهردار تهران همچنین گفته است: فقط بخشی از فیلم که مربوط به درگیری بوده، منتشر شده است؛ این درحالی‌ست که آن‌ها نیز با سنگ و چوب به ماموران آسیب رسانده و علاوه بر تخلف، به ماموری که می‌خواسته اجرای قانون کند، تجری کرده‌اند.

محمد قالیباف همچنین تاکید کرده است: «طبیعی است که در برخورد با متخلفات آن‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهند؛ اما ماموران ما نباید درگیر می‌‌شدند و باید با روش دیگری این کار را انجام می‌دادند و مسئله را با عکس‌العمل مناسبی حل می‌کردند.»

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر در خصوص اختلاف شهرداری و مسجد قدس بر سر زمین این کارواش گفته است «پرونده این موضوع به سال ۸۴ مربوط می‌شود؛ از آنجایی که ۱۰۰۰ متر از مسجد قدس در راست‌گرد معابر آن محدوده از بین رفته بود، محمود احمدی‌نژاد شهردار سابق تهران دستور داده بود ۳۰۰۰ متر زمین مجاور به مسجد تعلق گیرد.»

اما به گفته رییس کمیته عمران شورای شهر تهران هیچگاه سندی برای مسجد قدس صادر نشده است.

XS
SM
MD
LG