لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۳

باخت ۱۵ میلیارد دلاری یک چینی در یک ساعت


لی هی‌یون، رئیس شرکت تولیدکننده صفحات خورشیدی هانرژی
لی هی‌یون، رئیس شرکت تولیدکننده صفحات خورشیدی هانرژی

لی هی‌یون، رئیس شرکت تولیدکننده صفحات خورشیدی هانرژی، روز چهارشنبه در مدت یک ساعت با کاهش ۴۷ درصدی ارزش سهام شرکتش در بورس هنگ‌کنگ، بیش از ۱۵ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد.

به گزارش سایت های خبری از جمله سی ان ان، شرکت تولیدکننده صفحات خورشیدی هانرژی، روز چهارشنبه با افت سهام خود در مجموع بیش از ۱۸.۶ میلیارد دلار زیان دید که با توجه به سهم ۸۰ درصدی آقای هی‌‌یون، از سهام این شرکت، زیان او به ۱۵ میلیارد دلار بالغ شد.

مالک شرکت انرژی خورشیدی هانرژی روز چهارشنبه گذشته در هر دقیقه، دست کم ۲۵۰ میلیون دلار از ثروت خود را از دست داده‌است.

دادوستد سهام شرکت هانرژی، صبح چهارشنبه به دلیل احتمال انتشار اطلاعیه‌ای با محتوای سوء استفاده از اطلاعات نهانی، متوقف شد و آقای لی در جلسه سالانه مجمع عمومی شرکت، حاضر نشد.

سخنگوی شرکت هانرژی، دلیل غیبت لی هی‌یون را شرکت او در آیین گشایش نمایشگاه انرژی پاک شرکت هانرژی در پکن اعلام کرده است.

یک روز پس از سقوط ارزش سهام این شرکت تولیدکننده صفحات تولید انرژی خورشیدی، این شرکت اطلاعات جدیدی از وضعیت مالی و دلایل این «سقوط رمزآلود» ارزش سهام خود منتشر نکرده است.

روز پنج‌شنبه، بازار سهام هنگ‌کنگ شاهد سقوط رمزآلود دیگری نیز بود که براساس آن ارزش سهام دو شرکت متعلق به پان سوتانگ، یکی دیگر از میلیاردهای چینی، بیش از ۴۰ درصد کاهش یافت.

پیش از اتفاقات روز چهارشنبه، شرکت هانرژی، ظرف مدت یک‌سال توانسته بود ارزش سهام خود را بیش از ۶۲۵ درصد، افزایش دهد و هفت برابر از بزرگترین شرکت تولیدکننده صفحات انرژی خورشیدی در آمریکا، بزرگ‌تر شود.

براساس رتبه‌بندی نشریه فوربس، لی هی‌یون، رتبه پنجمین مرد ثروتمند چین را در اختیار دارد، صدرنشین این فهرست، جک ما، مالک وب‌سایت خرید وفروش اینترنتی علی باباست.

اما در رتبه‌بندی موسسه هورون، که کارآفرینان و تحولات سرمایه‌گذاری در کشور چین را رصد می‌کند، مالک شرکت انرژی خورشیدی هانرژی، در رتبه سوم فهرست ثروتمندترین مردان چین قرار دارد..

XS
SM
MD
LG