لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۹

آلودگی هوا احتمال افزایش مرگ‌ومیر را در ایران بیشتر می‌کند


رئیس اداره آسم و آلرژی وزارت درمان، آموزش و بهداشت می‌گوید آلودگی هوا باعث افزایش مرگ‌ومیر زودهنگام در کشور شده است. آلودگی هوا به گفته مهدی نجمی، یک خطر اساسی برای بیماران قلبی و عروقی، سرطانی و بیماران دچار مشکلات تنفسی است. آنقدر که با شدت گرفتن آلودگی هوا، بیماری پیشرفت کرده و می‌تواند باعث مرگ این بیماران شود.

گزارشی درباره احتمال تاثیر آلودگی هوا بر افزایش مرگ و میر در ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:53 0:00
لینک مستقیم

این مقام مسئول در وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، گفته است افزایش آلودگی هوا در ایران کنترل بیماری را با مشکل مواجه می‌کند و بیماری‌های قلبی و تنفسی، حادتر شده و به فوت می‌انجامد.

هر چند که برخی مسئولان در وزارت بهداشت می‌گویند هنوز مطالعه دقیقی در مورد ارتباط افزایش مرگ و میر در شهرهای بزرگ و آلوده ایران با میزان بالای آلودگی هوا انجام نشده، اما رئیس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت گفته است، ؛ در روزهایی که آلودگی هوا بیشتر است، تعداد افرادی که دچار حمله‌ بیماری قلبی و عروقی و تنفسی می‌شوند افزایش پیدا می‌کند و مراجعه بیمار در این روزها بیشتر می‌شود و اورژانس ها در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و به ویژه بستری بیماران تنفسی بیشتر می‌شود.

آلاینده‌ها مقصر اصلی این آلودگی شناخته می‌شوند که بیشتر از طریق خودروها در هوا پخش می‌شوند. آلاینده‌هایی که آنقدر زیاد شدند که کصوبه دولت را در پی داشتند و بر اساس ابلاغ مصوبه دولت در آذرماه گذشته، وظایف دستگاه‌ها در بخش حمل‌‌و‌نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا مشخص شد.

آماده‌باش اورژانس‌ها در شهرهای آلوده در مواقع اضطرار، تعطیلی مدرسه‌ها و هشدارهایی درباره تعطیلی فعالیت‌های بدنی و خارج نشدن از خانه از جمله مواردی است که مدام در روزهایی که هوا نفس را تنگ می‌کند، اعلام می‌شود.

به گفته مهرداد لاهوتی، نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، سالانه سه‌هزار تن فقط در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

XS
SM
MD
LG