لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۷

عسگراولادی: پس از انتخابات آرامشی کم‌سابقه بر کشور حاکم شده است


حبیب‌الله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری
حبیب‌الله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری
حبیب‌الله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، عصر پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی در شبکه خبر، گفت پس از انتخابات در فضای کشور آرامشی حاکم شده که در چند سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده است.

عسگراولادی تصریح کرد: «نتیجه انتخابات به مردم آرامش داد، شاید اغراق نباشد اگر بگویم ۲۰ سال است چنین آرامشی را در کشور نداشتیم.»
این سیاستمدار اصولگرا در این برنامه تلویزیونی تاکید کرد، زمانی که متوجه نتیجه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری شده، گفته است «آقای روحانی، در میان شش نامزد حاضر در انتخابات، خیرالموجودین است، که آثار این انتخاب را در آرامش مردم و کشور دیدیم.»
حزب موتلفه اسلامی که آقای عسگراولادی پیش از این دبیرکلی آن حزب را برعهده داشت و همچنین جبهه پیروان خط امام و رهبری که از آن با عنوان بزرگ‌ترین ائتلاف اصولگرایان یاد می‌شود، در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم، از علی اکبر ولایتی حمایت کرده بودند.
حبیب‌الله عسگراولادی، در بخش دیگری از سخنان خود در این برنامه تلویزیونی، با اشاره با سابقه فعالیت سیاسی خود، تاکید کرد تاکنون چنین آثاری از اعلام نتایج یک انتخابات در جامعه به یاد نمی‌آورد.
آقای عسگراولادی، تاکید کرد در روز رای‌گیری و در حوزه‌های اخذ آرا، خانم‌ها و کسانی دیده که از ظاهر آنها چنین برمی‌آمده که به نظام جمهوری اسلامی معتقد نبودند، اما به خاطر «کشور و اعتلای نام ایران، پای صندوق‌های رای آمده‌ بودند.»
او به اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد که پیش از انتخابات از کسانی که حتی معتقد به نظام جمهوری اسلامی نیستند، خواسته بود تا به خاطر کشور در انتخابات شرکت کنند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، در میانه سخنان خود، مطرح‌کنندگان مبحث «اسلام ایرانی» را «انحرافی» توصیف کرد که به گفته او «دشمن» شایع کرد.
به گفته آقای عسگراولادی، «اصلا اسلام را نباید به‌نژاد، زبان و گویش محدود کرد.»
بحث مکتب ایرانی، مبحثی است که برای نخستین‌بار، اسفندیار رحیم مشایی، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد مطرح کرد و پس از آن واکنش‌های بسیار را برانگیخت تا‌آنجا که بخش عمده‌ای از اصولگرایان نزدیک به آیت الله خامنه‌ای، اسفندیار رحیم مشایی و دیگر همراهان دولت را «جریان انحرافی» نامیدند.
اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم، با حمایت محمود احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرده بود، اما در شورای نگهبان صلاحیت او برای شرکت در این رقابت احراز نشد.
XS
SM
MD
LG