لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۷

وزارت علوم؛ گره کور کابينه روحانی؟


حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی
حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی

هفته ای که گذشت، فرصتی دوباره بود برای مجلس محافظه کار ايران تا وزارت علوم حسن روحانی را برای چهارمين بار زير تيغ ببرد.

روز سه شنبه، نمايندگان مجلس شورای اسلامی نام فخرالدين احمدی دانش آشتيانی، چهارمين وزير پيشنهادی رئيس جمهور ايران برای تصدی وزارت علوم را با «دو دو» گفتن بدرقه کردند؛ نماد عُرفی نمايندگان برای اعلام مخالفت.

پيش از اين محمود نيلی احمد آبادی و جعفر ميلی منفرد، ديگر گزينه های پيشنهادی حسن روحانی هم بازی را به فريادهای «دو دو» در ميدان بهارستان تهران باخته بودند و کارنامه وزارت رضا فرجی دانا هم که در ابتدا موفق به کسب رای مجلس شده بود، پس از چند ماه با استيضاح در صحن علنی، مُهر ردّی خورد.

وزارت علوم؛ گره کور کابينه روحانی؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:54:52 0:00
لینک مستقیم

اتهام همه اين گزينه ها در نگاه مجلسی ها، به نوعی همراهی با آنچه بود که «فتنه ۸۸» می خوانند.

حالا حسن روحانی گزينه ای ديگر را به مجلسيان معرفی کرده، محمد فرهادی که سابقه وزارت فرهنگ و آموزش عالی در دولت مير حسين موسوی و وزارت بهداشت را در دولت محمد خاتمی در توشه دارد.

مجلس بايد در چند روز آينده جلسه رای اعتماد وزارت علوم را برگزار کند و بسياری منتظرند تا ببينند آيا پنجمين «نه» هم به دولت حسن روحانی داده خواهد شد، يا دستِ آخر جدال مجريه و مقننه به نقطه پايانی اش خواهد رسيد.

اين هفته در برنامه «ساعت ششم» ميزبان مخاطبان راديو فردا و تقی رحمانی تحليلگر سياسی و فعال ملی مذهبی بوديم تا به همين مساله بپردازيم.

XS
SM
MD
LG