لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۲

مرتضی میرباقری پس از شش سال به معاونت سیما برگشت


مرتضی میرباقری در حکمی از سوی ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، به سم معاونت تلویزیون انتخاب شد
مرتضی میرباقری در حکمی از سوی ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، به سم معاونت تلویزیون انتخاب شد

عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، در حکمی مرتضی میرباقری را به سمت معاونت سیمای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی میرباقری، جایگزین علی‌اصغر پورمحمدی خواهد شد. در حکمی که علی عسکری صادر کرده، به معاونت جدید تلویزیون توصیه شده که به شکلی مؤثر به مقابله با جنگ نرم برود و همچنین سبک زندگی ایران/ اسلامی را ترویج کند.

از دیگر توصیه‌های رئیس سازمان صداوسیما این است که از هرگونه سیاه‌نمایی اجتماعی پرهیز شود، اما در عین حال نقد منصفانه و مبارزه قاطع با فساد نیز در برنامه‌های تلویزیون جای بگیرد.

مرتضی میرباقری، در دوران ریاست علی لاریجانی و همچنین عزت‌الله ضرغامی ریاست سیمای جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. اما شهریورماه سال ۱۳۸۹ با حکم عزت‌الله ضرغامی از این سمت برکنار شد و جای خود را به علی دارابی داد.

برکناری میرباقری هم‌زمان بود با ممنوعیت پخش قطعه ربنای محمدرضا شجریان از سیمای جمهوری اسلامی ایران. مرتضی میرباقری همزمان با این تصمیم، در پشت صحنه برنامه "نون و ریحون" گفته بود که شجریان مواضع ضدانقلابی گرفته و دیگر صلاحیت حضور در قلب مردم را ندارد.

میرباقری در حال حاضر قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی است.

عبدالعلی علی عسکری، ششمین رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی است که در ۲۲ اردیبهشت امسال و در پی استعفای محمد سرافراز، با حکم آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، به این سمت دست یافت.

وی مطالب تالیفی بسیاری در زمینه "جنگ سرد فرهنگی"، "مدیریت رسانه، نگاهی نو" و صنایع فضایی و ماهواره‌ها دارد.

علی عسکری پس از انتخاب به این سمت که حدود ۱۰ روز پیش اتفاق افتاد، دست به چندین جابه‌جایی زد که یکی از آن‌ها انتصاب حسن فریدونیان به عنوان مدیر دفترش بود.

حسن فریدونیان پیش‌تر در معاونت سیاسی سازمان صداوسیما، مدیرکل اداری و مالی بود و پیش از انتصاب اخیر در صدا و سیما، نیز به عنوان مدیر حوزه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مشغول به کار بود.

علاوه بر این تغییر و تحولات فعلی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی فعلی قوه قضاییه، نیز روز پنجم خردادماه به سمت ریاست شورای نظارت بر سازمان صداوسیما برگزیده شده بود. شورایی که وظیفه‌اش ارائه گزارش و ارزیابی در خصوص عملکرد سازمان صداوسیما به رهبر ایران است.

XS
SM
MD
LG