لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۸

پیغام تاجزاده به روحانی: همه تخریب‌ها به اتاق فکر سپاه باز می‌گردد


مصطفی تاجزاده می‌گوید اگر آقای روحانی می‌خواهد خاستگاه تخریب‌ها را پیدا کند دنبال اتاق فکر سپاه بگردد.
مصطفی تاجزاده می‌گوید اگر آقای روحانی می‌خواهد خاستگاه تخریب‌ها را پیدا کند دنبال اتاق فکر سپاه بگردد.
مصطفی تاجزاده، معاون وزیر کشور دولت محمد خاتمی که دوران حبس خود را می‌گذراند، در پیغامی خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران تمامی «تخریب‌ها» و «اقدامات غیرقانونی» را به یک «اتاق فکر در سپاه» نسبت داده است.

به گزارش روز یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت وب‌سایت کلمه، آقای تاجزاده در پیغامی که از طریق همسرش، فخر‌السادات محتشمی‌پور، برای رئیس‌جمهوری ایران فرستاده است این اتاق فکر را «همان اتاق فکر ستاد انتخابات» معرفی کرده که افراد آن «اکنون دارند خودشان را آماده می‌کنند که مملکت را در دست بگیرند و فکر می‌کنند ژنرال السیسی ایران هستند.»

ژنرال سیسی، از ارشدترین مقام‌های ارتش مصر در براندازی محمد مرسی، رئیس‌ جمهوری مخلوع مصر، نقش اساسی داشت و در حال حاضر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مصر است.

خانم محتشمی‌پور جریان دیدارش با مصطفی تاجزاده را در نوشته‌ای فیس‌بوکی روز سیزدهم اردیبهشت ماه منتشر کرده است.

او پس از شرح ماوقع و بیماری‌های آقای تاجزاده و این که زندان‌بانان به او اجازه ملاقات با پزشک را نمی‌دهند به پیغام آقای تاجزاده به حسن روحانی اشاره می‌کند.

آقای تاجزاده در این پیغام از آقای روحانی خواسته تا «بی‌خود دنبال خاستگاه و جناح تندروهای بی‌اخلاق نگردد»، چرا که به زعم آقای تاجزاده همه‌چیز در اتاق فکر سپاه تعیین می‌شود و «کافی است» آقای روحانی «از وزارت اطلاعات‌اش بخواهد یک گزارش تحقیقی از اقدامات این‌ها تهیه کرده برای اطلاع عموم منتشر کنند تا معلوم شود چگونه پول بیت‌المال را برای تخریب دولت به کار می‌برند.»

حسن روحانی در جریان سخنرانی‌اش در روز نهم اردیبهشت ماه در افتتاحیه نمایشگاه کتاب از افرادی بی‌اسم و رسم انتقاد کرده بود که «با پول مردم و بیت‌المال مردم» دولتی که «منتخب مردم» است را تخریب می‌کنند.

آقای تاجزاده در پیام خود همچنین به موضوع ثبت‌نام برای فاز دوم دریافت یارانه اشاره می‌کند و آن‌را «نشانه شکست اقتصادی جمهوری اسلامی می‌داند.» آقای تاجزاده می‌گوید که اگر بپذیریم مردم درباره درآمدهایشان دروغ می‌گویند، یا آن‌که دروغ نمی‌گویند و به یارانه نیازمندند، «هر دو مایه شرمساری است و نشانه نادرستی سیاست‌های کلان کشور.»

عضو ارشد دو حزب اصلاح‌طلب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پیش‌از این بارها با ارسال نامه به مقامات جمهوری اسلامی ایران، اندیشه‌های خود درباره اخبار مختلف روز را با آن‌ها در میان گذاشته است. با این همه او در سه ماه گذشته درباره وقایع مختلف سکوت کرده بود و این نخستین واکنش او از بهمن ماه سال گذشته تاکنون است.

در آن زمان آقای تاجزاده از آقای روحانی انتقاد کرده بود که چرا مخالفان توافق هسته‌ای ژنو را «کم‌سواد» خوانده است. او در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهوری ایران نوشته بود: «این ادبیات در شأن رئیس‌جمهور ملت بافرهنگ ایران و شخص شما نیست و رفتار و گفتار آقای احمدی‌نژاد را تداعی می‌کند که فهم مخالفان عقیده‌اش را کمتر از بزغاله می‌خواند.»

سرپرست وزارت کشور در دوره محمد خاتمی یک روز پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز سال ۸۸ دستگیر شد و پس از تحمل نه ماه زندان آزاد شد. با این همه مجدداً در سال ۱۳۸۹ و در پی شکایت از سردار مشفق همراه با شش تن دیگر از اعضای ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

به گفته فخر‌السادات محتشمی‌پور، همسر آقای تاجزاده، عضو ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین پس از تحمل «پنج سال» زندان از ناحیه چشم، گردن، قلب و ریه دچار مشکل است.
XS
SM
MD
LG