لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۰

عفو بین‌الملل نگران سلامت رضا شهابی‌ در زندان است


رضا شهابی خرداد ۱۳۸۹ بازداشت و سال ۱۳۹۱ به اتهام‌های امنیتی به شش سال زندان محکوم شد.
رضا شهابی خرداد ۱۳۸۹ بازداشت و سال ۱۳۹۱ به اتهام‌های امنیتی به شش سال زندان محکوم شد.
عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سلامت رضا شهابی٬ فعال کارگری زندانی٬ اعلام کرد که آقای شهابی نیازمند درمان فوری است که در زندان قابل دسترسی نیست.

سازمان عفو بین‌الملل در فراخوانی که ۱۶ آبان ماه منتشر کرده٬ آورده است که رضا شهابی٬ عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران که اکنون در زندان اوین به سر می‌برد٬ ۲۷ مهرماه به دلیل درد شدید در ناحیه کمر و بی‌حسی پای چپ به بیمارستان امام خمینی منتقل شده است که پس از آن پزشکان بیمارستان در نامه‌ای به مسئولان زندان اوین گفته‌اند که آقای شهابی باید بیرون از زندان مورد مداوا قرار بگیرد.

به گفته این سازمان که مقرش در لندن است٬ علیرغم توصیه‌های پزشکان٬ رضا شهابی به زندان بازگردانده شده است و این در حالی است که پزشکان گفته‌اند اگر آقای شهابی درمان نشود٬ امکان دارد از ناحیه چپ بدن فلج شود.

رضا شهابی خرداد سال ۸۹ بازداشت و سال ۱۳۹۱ به اتهام‌های امنیتی به شش سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سندیکایی و پرداخت هفت میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

پزشکان ستون فقرات او را در اردیبهشت ۹۱ جراحی کردند.

او چندین بار در اعتراض به رفتار نامناسب مسئولان زندان٬‌از جمله خودداریشان از موافقت با مرخصی پزشکی‌اش٬ دست به اعتصاب غذا زده است.

در آخرین مورد آقای شهابی اواخر آذر ماه سال گذشته به مدت ۲۲ روز در اعتصاب غذا به سر برد تا این‌که در نهایت موفق شد به مرخصی پزشکی برود. مرخصی پزشکی رضا شهابی ۲۶ فروردین سال جاری به پایان رسید.

آبان‌ماه سال جاری استیون کاتن٬ دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل٬ در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، خواستار آزادی رضا شهابی شد.

شهریورماه ۱۳۹۲ نیز سنديكای كارگران شركت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از شرایط جسمانی و بیماری رضا شهابی،‌ ابراز نگرانی کرد و برای آزادی او به حسن روحانی نامه نوشت.

عفو بین‌الملل نیز ۱۶ آبان‌ماه٬ با تاکید بر وضعیت نامساعد سلامت آقای شهابی٬ خواهان آزادی سریع و بدون قید و شرط وی شده است.
XS
SM
MD
LG