لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۹

وقوع یک انفجار در بندر امام خمینی به تعدادی ساختمان و خودرو آسیب زد


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
گزارش‌ها حاکی است که وقوع یک انفجار مقابل هتلی در بندر امام خمینی در استان خوزستان که شنبه شب بوقوع پیوست، به تعدادی ساختمان و خودرو آسیب وارد شد و تعدادی نیز مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، این انفجار ساعت هشت و سی دقیقه شنبه شب، ۱۹ اسفند، مقابل هتل دلفین بندر امام خمینی و کنار بازار صدوقی که به گفته این خبرگزاری یکی از مراکز پر جمعیت بندر امام خمینی به شمار می‌رود، به وقوع پیوسته است.

این گزارش حاکی است: به دنبال این انفجار که شماری عابر پیاده را زخمی کرده و به تعدادی خودرو و اماکن تجاری آسیب رسانده است، نیروهای امداد و انتظامی در محل حاضر شدند.

هنوز آماری دقیق از تعداد مجروحان و علت وقوع این انفجار در یکی از بنادر اصلی واردات و صادرات ایران منتشر نشده است.

استان خوزستان تا کنون بارها شاهد انفجار بوده است.

۲۲ دی‌ماه امسال خبرگزاری فارس گزارش داد که نشت گاز از لوله‌های فرسوده ساختمان شهرداری اهواز موجب تخریب ساختمان و مجروح شدن چهار نگهبان این ساختمان شد.

فارس همان روز همچنین اعلام کرد که وقوع یک انفجار در منطقه کمپلو اهواز ساکنین محل را وحشت‌زده کرده است و افزود که دلیل این انفجار مشخص نیست.

در عین حال دوم آبان‌ماه امسال نیز انفجاری در خط لوله حامل مواد سوختی در شهرستان شوش رخ داد که آن زمان فرماندار شوش اعلام کرد که این واقعه «به دلایل نامعلومی» رخ داده است.

در مواردی مقام‌های ایران انفجار‌های استان خوزستان را به «خرابکاران» نسبت داده‌اند.

در همین زمینه اواخر آبان‌ماه، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که چند تروریست متهم به بمب‌گذاری در «شبکه‌های انرژی استان خوزستان» را دستگیر کرده است.

وزارت اطلاعات هدف این افراد را «اخلال در امنیت و ایجاد خلل در زندگی شهروندان» استان خوزستان اعلام کرده بود.

وزارت اطلاعات همچنین گفته بود که در زمان بازداشت این «تروریست‌ها» تعداد «هفت بمب آماده انفجار و وسایل ارتباطی» ضبط شده است و افزوده بود که مواد منفجره استفاده شده، از «یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس» به ایران وارد شده است.
XS
SM
MD
LG