لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۲

تجمع «بدون مجوز» گروهی از زنان در تهران علیه بدحجابی


به دنبال راهپیمایی روز چهارشنبه گروهی از زنان در تهران در اعتراض به «بدحجابی»٬ استاندار تهران این تجمع را «بدون مجوز و خلاف قانون» دانست و تاکید کرد که دولت به هیچ‌وجه با تجمعات غیرقانونی موافق نیست.

به گزارش خبرگزاری ایرنا٬ روز چهارشنبه٬ ۱۷ اردیبهشت‌، صدها نفر با تجمع در میدان فاطمی٬ خواستار توجه مسئولان و مردم به «وضعیت حجاب و عفاف» در سطح جامعه شده و از جمله بر «پیگیری شکایت از بدحجابان توسط مدعی‌العموم٬ را‌ه‌اندازی ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی٬ تاسیس دادسراها و شعبات برخورد با بدحجابی٬ اجرای قانون مجازات اسلامی و انجام کارهای فرهنگی جدی در اماکن بازپروری و زندان‌ها» تاکید کردند.

تجمع کنندگان در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه عده‌ای در خیابان‌ها و اماکن عمومی «به حجاب شرعی کاملا بی‌اعتنا هستند»٬ تاکید کردند: «حفظ عفت عمومی٬ رعایت حجاب اسلامی و امنیت اخلاقی٬ امری راهبردی است و نباید به بهانه تحریم‌های اقتصادی و تغییر دولت فراموش شود.»

در همین روز آیت‌الله مکارم شیرازی٬ از مراجع تقلید قم نیز از دولت خواست تا بر بازار پوشاک نظارت کند و تاکید کرد که وظیفه نیروی انتظامی برخورد با مظاهر بدحجابی است.

به گزارش خبرگزاری فارس وی گفت: «در لباس٬ غربی‌ها تهاجم کردند و ما هم پذیرا شدیم. باید در مسئله لباس٬ نظارتی از ناحیه دولت بر ورود لباس‌های خارجی انجام شود و لباسی که در شان جوان مسلمان است در اختیار او قرار گیرد.»

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود که فرهنگ‌سازی در این زمینه باید از مجالس٬ مدارس و روزنامه‌ها آغاز شود و صدا و سیما و دانشگاه‌ها نیز دست به تبلیغ بزنند تا در فرهنگ لباس پوشیدن «تحولی» ایجاد شود.

تجمع روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که استاندار تهران این راهپیمایی را «غیرقانونی» دانسته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا٬ حسین هاشمی با تاکید بر اینکه این تجمع «بدون مجوز» بوده است، گفت: «تجمع امروز درباره موضوع عفاف و حجاب خلاف قانون است و کسی که می‌خواهد نهی از منکر کند٬ خودش نباید چنین خلافی را انجام دهد.»

وی افزود: «هیچ مسئولی پیدا نمی‌شود که به حجاب و عفاف اعتقادی نداشته باشد٬ اما هر روندی قانون و چارچوب خاص خود را دارد و نباید شان بحث حجاب و عفاف را آن قدر پایین بیاوریم که تجمعی به این شکل برگزار کنیم. دولت به هیچ‌وجه با تجمعات غیرقانونی موافقتی ندارد و تجمع امروز در بحث حجاب و عفاف نیز خلاف قانون بوده است.»

آقای هاشمی تاکید کرد که هفته آینده در شورای تامین استان در رابطه با چنین تجمعاتی بحث خواهد شد و نحوه برخورد با آن نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
XS
SM
MD
LG