لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۴

قیمت دلار در ایران به سه هزار و ۳۲۵ تومان افزایش یافت


قیمت ارز و سکه در بازار آزاد ایران روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت، افزایش یافت و طبق گزارش‌ها هر دلار حداقل سه هزار و ۳۲۵ تومان به فروش رفته است. این در حالی است که برخی منتقدان٬ دولت را به عدم مدیریت این شرایط متهم می‌کنند.

در حالی که خبرگزاری مهر قیمت هر دلار در بازار آزاد را سه هزار و ۳۲۵ تومان اعلام کرد، خبرگزاری فارس گزارش داد که قیمت دلار در برخی صرافی‌ها سه هزار و ۳۳۰ و برخی صرافی‌های دیگر تا سه هزار و ۳۵۰ و سه هزار ۲۷۰ تومان تعیین شده بود که بر این اساس به گفته فارس٬ قیمت دلار در یک روز به طور میانگین ۲۵ تومان افزایش قیمت داشته است.

در خصوص قیمت سکه نیز خبرگزاری مهر اعلام کرده که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد یک میلیون و سه هزار تومان به فروش رفته است. خبرگزاری فارس قیمت این سکه را ۹۹۹ هزار تومان اعلام کرده و می‌گوید سکه نیز نسبت به روز سه شنبه هشت هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

نوسانات قیمت در بازار ارز در حالی طی هفته گذشته ادامه داشت که برخی منتقدان و خبرگزاری‌ها انگشت اتهام را به سوی دولت و بانک مرکزی نشانه رفته‌اند.

روح‌الله حسینیان٬ نماینده مجلس دوم اردیبهشت‌ماه گرانی نرخ ارز در ایران را نشانه ناکامی دولت عنوان کرد. وی با اشاره به ارزهای بلوکه شده ایران توسط غرب٬ توضیح داد: «برخلاف قانون٬ هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده بود که دولت به بانک مرکزی دستور داد ۴.۱ میلیارد را که هنوز وصول نشده بود٬ وصول شده تلقی کند و برای جابجایی با حساب‌های قابل مصرف اقدام نماید.»

در حالی که بانک مرکزی اعلام کرده است که سه قسط از هشت قسط ایران به مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار دریافت شده است آقای حسینیان اظهار داشته که دیوان محاسبات مجلس به صورت «سری» تایید کرده که ایران هنوز ارزهای بلوکه شده خود را دریافت نکرده است.

خبرگزاری فارس نیز روز چهارشنبه با اعلام این که تنها متولی مدیریت بازار ملتهب ارز طبق قانون٬ بانک مرکزی است٬ گزارش داده که «به نظر می‌رسد مسئولان بانک مرکزی این نوسانات را چندان جدی نگرفته و معتقدند این تحولات موقتی است.»

رییس بانک مرکزی ایران روز چهارشنبه بار دیگر بر دریافت سه قسط از دارایی‌های بلوکه شده ایران تاکید کرد و در عین حال افزود که دولت در نرخ ارز تغییری ایجاد نکرده است.
XS
SM
MD
LG