لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۹

حشمت‌الله طبرزدی و علی رشیدی بازداشت شدند


حشمت‌الله طبرزدی که دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده بود٬ دی‌ماه سال ۱۳۹۱ به مرخصی آمد.
حشمت‌الله طبرزدی که دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده بود٬ دی‌ماه سال ۱۳۹۱ به مرخصی آمد.
گزارش‌ها حاکی است که حشمت‌الله طبرزدی٬ فعال سیاسی و دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران و علی رشیدی٬ رئیس انجمن اقتصاددانان ایران بازداشت شده‌اند. این دو تن پیشتر از سوی دادگاه به زندان محکوم شده بودند.

معصومه طبرزدی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «سرانجام پس از ۱۰ روز روند دو پهلوی وزارت اطلاعات و دادستانی تهران و در ادامه تماس‌های مکرر مبنی بر بازگشت مهندس طبرزدی به زندان رجایی شهر٬ ظهر امروز چهارشنبه٬ مورخ ۲۵ دی‌ماه ۹۲ سه تن که خود را عوامل دادستانی معرفی نمودند٬ با هجوم به منزل مهندس طبرزدی و ارائه احضاریه دادستانی٬ ایشان را بازداشت کردند.»

خانواده حشمت‌الله طبرزدی در این پیام فیس‌بوکی با اظهار این که آقای طبرزدی از بیماری قند و فشارخون رنج می‌برد و تحت مراقبت پزشک است٬ نسبت به امکان تشدید بیماری وی ابراز نگرانی کرده‌اند.

حشمت‌الله طبرزدی که تاکنون چندین بار بازداشت شده است٬ آخرین بار دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایمی علیه امنیت کشور٬ به ۹ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

آقای طبرزدی که مدیر مسئولی نشریات «پیام دانشجو»٬ «ندای دانشجو»٬ «هویت خویش» و «گزارش روز» را در کارنامه خود دارد٬ دی‌ماه سال ۱۳۹۱ به مرخصی آمد. به گفته خانواده آقای طبرزدی٬ از حکم زندان وی چهار سال باقی مانده است.

معصومه طبرزدی در صفحه فیسبوک خود نوشته که پدرش گفته است «در صورت ادامه برخورد اهانت‌آمیز از جانب ماموران٬ اعتصاب» خواهد کرد و افزوده است که «مسئولیت بروز هرگونه بیماری احتمالی بر عهده سیستم امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی» خواهد بود.

خانواده آقای طبرزدی اعلام کرده‌اند که از طریق مجامع بین‌المللی و حقوق بشر٬ پیگیر به گفته آنها «بازداشت‌های غیرقانونی» وی هستند.

بازداشت علی رشیدی برای اجرای حکم دو سال زندان

علی رشیدی آذرماه ۱۳۹۱ به دو سال زندان و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.
علی رشیدی آذرماه ۱۳۹۱ به دو سال زندان و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.
در عین حال وب‌سایت خبری کلمه٬ نزدیک به میرحسین موسوی از بازداشت علی رشیدی٬ رئیس انجمن اقتصاددانان ایران برای اجرای حکم دو سال زندانش خبر داده است.

کلمه می‌گوید آقای رشیدی به دنبال احضار به دادسرای زندان اوین برای دریافت حکمش بازداشت شده است.

علی رشیدی که ۷۲ سال سن دارد٬ استاد دانشگاه٬ عضور شورای رهبری جبهه ملی و رئیس انجمن اقتصاددانان ایران است.

او ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۰ به دلیل امضای بیانیه‌ای تحلیلی درباره اوضاع اقتصادی٬ سیاسی و اجتماعی ایران که از طرف جبهه ملی منتشر شده بود٬ بازداشت و به «تبلیغ علیه نظام٬ تشویش اذهان عمومی و توهین به مقامات نظام» متهم شد.

آقای رشیدی که تا اسفندماه همان سال در بازداشت به سر می‌برد٬ آذرماه ۱۳۹۱ به دو سال زندان و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.

علی رشیدی که دارای مدرک دکترای امور مالی بین‌المللی و بانکداری از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا است٬ عضویت در کنفدراسیون صنعت٬ جمعیت تولیدگران ایران٬ فعالیت به عنوان مشاور اقتصادی انجمن مدیران صنایع و معاون پیشین اقتصادی بانک مرکزی را در کارنامه خود دارد.
XS
SM
MD
LG