لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۳

فرزند مهدی کروبی: پدرم از بیمارستان به حصر خانگی بازگردانده شد


مهدی کروبی، خرداد ۱۳۸۹
مهدی کروبی، خرداد ۱۳۸۹
فرزند مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی که در «حصر خانگی» به سر می‌برد، تایید کرده است که پدرش در پی برخی «علایم هشداردهنده»، برای معاینه به بیمارستان برده شده و سپس به محل حصرش بازگردانده شده است.

محمدتقی کروبی در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت که از دو هفته پیش در جریان ملاقات‌ها، اعضای خانواده مهدی کروبی متوجه کاهش وزن، بی‌اشتهایی، سرگیجه و حالت تهوع او شده بودند.

خانواده آقای کروبی در این باره با برخی پزشکان مشورت کردند و با توجه به این که این علایم، هشداردهنده‌اند، پزشکان توصیه کردند مهدی کروبی هرچه سریع‌تر تحت معاینه قرار بگیرد.
به گفته محمدتقی کروبی، خانواده این نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ این موضوع را به مقامات امنیتی اطلاع دادند و مقامات امنیتی خودشان آقای کروبی را به یکی از بیمارستان‌ها بردند و معاینات کلینیک و اقدامات پاراکلنیکی را انجام دادند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:55 0:00
لینک مستقیم

فرزند مهدی کروبی به رادیو فردا گفته‌است که مقامات امنیتی، آقای کروبی را بعد از این معاینات به محل حبس خود برگردانده‌اند و در حال حاضر اجازه داده‌اند یکی از اعضای خانواده مهدی کروبی نزدیک او باشد.

پیش از این وبسایت سحام‌نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، خبر داده بود که او روز دوشنبه برای انجام برخی آزمایش‌ها برای ساعاتی به یکی از بیمارستان‌ها منتقل شد.
به گزارش این وبسایت، خانواده آقای کروبی بارها در مورد وضعیت جسمانی او به مسئولان امنیتی تذکر داده بودند.
همزمان وبسایت کلمه نیز گزارش داده که میرحسین موسوی روز دوشنبه برای انجام آزمایش‌‌های پزشکی به بیمارستان برده و سپس به زندان خانگی‌اش بازگردانده شده است.
وبسايت کلمه که نزديک به ميرحسين موسوی است، همچنین گزارش داده که فرزندان ميرحسين موسوی تهديد شده‌اند که هرگونه خبررسانی درباره پدر و مادرشان٬ با قطع ارتباط کامل آنها با آقای موسوی و خانم رهنورد پاسخ داده می‌شود. اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، در گفت‌وگو با رادیو فردا این خبرها را تایید کرده بود.

آقای موسوی پیش از این در نخستین روزهای شهریور امسال برای آنژیوگرافی به بیمارستان منتقل شده بود.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ هستند که بیش از ۲۱ ماه است در «حصر خانگی» به سر می‌برند.

مهدی کروبی، فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پس از راهپیمایی معترضان در تهران و چند شهر دیگر ایران در روز ۲۵ بهمن سال ۸۹، تحت حبس خانگی قرار گرفته‌اند. فاطمه کروبی چندی بعد از این حصر خانگی آزاد شد ولی حصر خانگی سه تن دیگر هنوز ادامه دارد.

هرچند تاکنون دادگاهی برای مهدی کروبی و میرحسین موسوی تشکیل نشده، اما مقام‌های قضایی و اجرایی جمهوری اسلامی، این دو نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری را متهم به برنامه‌ریزی برای اقدام علیه حاکمیت کرده‌اند؛ اتهامی که از سوی این میرحسین موسوی و مهدی کروبی رد شده است.
محمدتقی کروبی در گفت‌وگوی خود با رادیو فردا درباره وضعیت ملاقات پدرش گفته است: «متاسفانه تعیین‌نشدن وضعیت حقوقی پدر از روز اول تا امروز موجب بروز مشکلاتی برای ما شده است. نمی‌توان پذیرفت حکومتی که دو سال است ایشان را در حبس و حصر قرار داده، به لحاظ حقوقی نپذیرد که این زندانی چه وضعیتی دارد.»

این فرزند مهدی کروبی یادآوری کرده است که در مواردی او «ماه‌ها ملاقات نداشته‌اند و در یک مورد برای بیش از چهار ماه، با هیچ کس ملاقات نکرد».

محمدتقی کروبی خبر داده است که یکی از پسران آقای کروبی بیش از یک ماه است از ملاقات با او محروم شده است و دلیل آن احتمالا این است که او در ملاقاتی که ماموران هم در آن حضور داشته‌اند، بعضی از اخباری که در وبسایت‌های اینترنتی گفته می‌شود را به مهدی کروبی انتقال داده است.

محمدتقی کروبی در عین حال گفته است: «اخیرا وضعیت ملاقات‌ها بهتر شده؛ هفته‌ای یک بار به فرزندان و هفته‌ای دو بار به همسر آقای کروبی اجازه ملاقات می‌دهند.»
فرزند مهدی کروبی درباره وضعیت روحی پدرش گفته است که روحیه او عالی است و نگرانی‌های خانواده او درباره «مسائل جسمی و سلامتی آقای کروبی است.»

محمدتقی کروبی گفته است که خواسته خانواده مهدی کروبی، «انتقال او به یک بیمارستان مستقل و انجام آزمایش‌ها و معاینات توسط یک تیم پزشکی مورد اعتماد خانواده» است.

این فرزند مهدی کروبی درباره محل کنونی نگهداری پدرش گفته است که او همچنان در ساختمانی در حبس است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در نظر گرفته و بخشی از اجاره آن را هم از خانواده آقای کروبی می‌گیرد.

او گفت که خانواده آقای کروبی بارها خواستار انتقال او به منزلش در محله جماران شده‌اند اما ماموران امنیتی گفته‌اند چون آن‌جا در حوزه استحفاظی سپاه پاسداران است، این کار ممکن نیست.

محمدتقی کروبی این اقدامات را در جهت «تلاش حاکمیت برای اعمال فشار مضاعف به آقای کروبی» ارزیابی می‌کند.

محمدتقی کروبی پیش‌تر در مرداد ماه امسال در نامه‌ای سرگشاده نوشته بود که وضعیت پدرش از «زندانیان اوین نگران کننده‌تر» است و از جمهوری اسلامی خواسته بود گر می‌خواهد به مجازات آقای کروبی ادامه دهد، بهتر است یا او را به خانه‌اش در جماران و یا به «زندان اوین و کنار همراهانش» منتقل کند.

او در این یادداشت حصر مهدی کروبی را با رفتار ناصرالدين شاه با اميرکبير و حصر محمد مصدق در دوران پهلوی و آیت‌الله حسین‌علی منتظری در دوران جمهوری اسلامی مقايسه کرده بود.
XS
SM
MD
LG