لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۶

آلن ایر: به این نتیجه رسیده‌ایم که حضور کری در وین مفید است


آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا
آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا

در ادامه مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران در وین اتریش، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، و سه وزیر خارجه دیگر از کشورهای ۱+۵، به دعوت کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، وارد وین شده‌اند.

آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا، روز شنبه ۲۱ تیر در مصاحبه با خبرنگار اعزامی رادیو فردا، در این رابطه گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که حضور جان کری مفید است.»

بنا بر گزارش‌های دریافتی، در حالی که جان کری، به همراه وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه، و آلمان، برای حضور در این مذاکرات وارد وین شده‌اند، وزیران خارجه روسیه و چین از شرکت در این جلسه خودداری کرده‌اند.

آلن ایر روز شنبه به رادیو فردا گفت که در این مرحله از مذاکرات هسته‌ای، «تمرکزها هم‌اینک بر رسیدن به توافق تا زمان ضرب‌الاجل است و تمرکزها بر موضوع تمدید نیست.»

از آلن ایر پرسیده‌ایم که با توجه به این‌که برخی نمایندگان کنگره آمریکا تاکنون در مورد نحوه انجام این مذاکرات فشار آورده‌اند، این نمایندگان در قبال یک توافق احتمالی که در وین به‌دست بیاید چه واکنشی خواهند داشت؟

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:35 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    هانا کاویانی

    هانا کاویانی، از سال ۱۳۸۶ با رادیو فردا به عنوان خبرنگار و گزارشگر همکاری می‌کند. او در این مدت تحولات سیاسی و دیپلماتیک از جمله فراز و فرودهای مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، و مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را از نزدیک دنبال کرده است.

XS
SM
MD
LG