لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۶

تعطیلی لیگ برتر با درخشش نمایندگان خوزستان


در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس هفتمین شکست فصل را پذیرفت. استقلال در پرگل‌ترین بازی لیگ متوقف شد. تیم‌های مدعی نفت، تراکتورسازی و فولاد به پیروزی رسیدند. حمید استیلی هم از سرمربی‌گری راه آهن کناره‌گیری کرد.

با برگزاری بازی‌های این هفته، لیگ برتر به خاطر جام ملت‌های آسیا نزدیک به دو ماه تعطیل خواهد شد. میزان دقیق تعطیلی لیگ، بستگی به عملکرد ایران در جام ملت‌ها دارد. اگر شاگردان کی‌روش به فینال راه یابند، لیگ تا ۱۳ بهمن تعطیل خواهد ماند و چنانچه در مرحله مقدماتی حذف شوند، این تعطیلی کوتاه‌تر خواهد شد.

بیش از هفت هفته تعطیلی، فرصتی ایده‌آل برای تیم‌هایی مانند پرسپولیس، ملوان و حتی استقلال است که با جذب بازیکن در مهلت نقل و انتقالات و پیگیری تمرینات آماده‌سازی، شرایط مطلوب خود را بازیابند.

در طرف مقابل، تیم‌هایی مثل نفت که در وضعیتی مناسب به سر می‌برند، کار سختی برای حفظ کیفیت خود در هفته‌های پیش رو خواهند داشت.

در هفته هفدهم، بازی‌ها به کام سه نماینده فوتبال خوزستان بود. فولاد که چند ستاره‌اش را به خاطر سربازی از دست داده توانست پرسپولیس را در تهران شکست دهد. استقلال خوزستان هم با نمایشی تماشاگرپسند توانست همنام تهرانی را متوقف کند.

همین اتفاق برای تیم ته جدولی نفت مسجدسلیمان نیز رخ داد و این تیم توانست از پدیده مشهد در خانه خودش امتیاز بگیرد.

حالا نفت تهران با ۳۳ امتیاز به صدر جدول رده‌بندی تکیه زده. سپاهان به خاطر تفاضل گل در جایگاه دوم است. تراکتورسازی و فولاد با ۳۱ امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند. استقلال هم با ۲۸ امتیاز پنجم است.

پرسپولیس ۱ فولاد خوزستان ۲

پرسپولیس به حکم کمیته انضباطی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف فولاد خوزستان رفت تا هنوز اولین دقیقه بازی به سر نیامده، دروازه‌اش را گشوده ببیند!

در ثانیه ۳۳ محسن بنگر مدافع پرسپولیس که روزی پر اشتباه را سپری کرد، توپ را با ارتفاع، رو به عقب پاس داد و سوشا مکانی که در آخرین اردوی تیم ملی حضور داشت، با اشتباهی شگفت‌انگیز، نتوانست به توپ ضربه بزند تا شاگردان اسکوچیچ پیش بیافتند.

در دقیقه ۴۳ ارسال مهدی جعفرپور در محوطه جریمه فولاد روی سر محمد نوری فرود آمد تا کاپیتان پرسپولیس گل مساوی را بزند. گزارشگر پخش زنده بازی گفت کارلوس کی‌روش که در ورزشگاه حضور داشت، پس از گل برای نوری دست زده.

گل برتری فولاد در دقیقه ۷۲ به ثمر رسید. ضربه کرنر باز هم با اشتباه بنگر و سوشا مکانی همراه شد تا آلویس نانگ مهاجم کامرونی گل دوم تیمش را بزند. داور مسابقه در دقیقه ۹۱ لئونارد مساریج بازیکن کروات فولاد را اخراج کرد.

در ترکیب فولاد، ارشاد یوسفی، لئونارد مساریچ، مهدی بدرلو، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات (علی ربانی)، ماتیاس چاگو، آلویس نانک، امید خالدی، مهرداد جماعتی، سروش سعیدی (احمد آل نعمه) و یوسف وکیا بازی کردند.

برای پرسپولیس سوشامکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، حمیدرضا علی‌عسگر، افشین اسماعیل‌زاده، مهدی جعفرپور، محمد نوری، رضا خالقی‌فر، احمد نورالهی، محمد عباس‌زاده (مهدی طارمی) و هادی نوروزی (مهدی دغاغله) به میدان رفتند.

اسکوچیچ پس از پیروزی تیمش به خبرنگاران گفت: «استحقاق این برد را داشتیم هرچند که پرسپولیس هم خوب بازی کرد. شاید خداوند امروز به نفع ما کار کرد زیرا در این شش ماه دچار مشکلات غیرقابل تصوری شدیم.»

استقلال خوزستان ۴ استقلال تهران ۴

در پرگل‌ترین بازی لیگ، استقلال خوزستان با پرویز کریمی، موسی کولی‌بالی، محمد طیبی، روح‌الله سیف‌الهی (یزدان عباسیان)، میثم مجیدی، میثم بائو (محمد اوسانی)، ایمان باصفا (رضا کاردوست)، عبدالهادی خنیفر، میثم دورقی، مهدی مومنی و مهدی سیدصالحی توانست یک امتیاز از استقلال تهران بگیرد.

در ترکیب استقلال محسن فروزان، امیرحسین صادقی، هرایر مکویان، میلاد فخرالدینی، هاشم بیک‌زاده، محمدرضا خرسندنیا، امید ابراهیمی، جاسم کرار (حنیف عمران‌زاده)، یعقوب کریمی، سجاد شهباززاده و آرش برهانی (میلاد سلیمان فلاح و از دقیقه ۸۱ محمد قاضی) بازی کردند.

تعویض سلیمان‌فلاح پس از ۲۰ دقیقه بازی، از نکات جالب مسابقه بود. او آخرین خرید قلعه‌نویی است.

امید ابراهیمی دو گل برای نماینده تهران زد و مهدی سیدصالحی هم دو گل برای آبی‌پوشان اهواز. سجاد شهباززاده و یعقوب کریمی دو گل دیگر استقلال تهران را زدند، دو گل دیگر میزبان را نیز مهدی مومنی و محمد طیبی به ثمر رساندند.

در سایر بازی‌ها نفت و راه‌آهن در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان منصوریان به پایان رسید. این تیم که به برتری در واپسین ثانیه‌ها شهره شده، این بار هم با گل دقیقه ۹۴ وحید امیری به صدر جدول رسید.

استیلی سرمربی راه آهن در پایان بازی استعفا داد و درباره تصمیم خود گفت: «به من گفتند چون پشت تیم راه‌آهن برادر حمیدرضا سیاسی است، نمی‌توانیم تیم را به شما واگذار کنیم، به همین دلیل من هم دو دستی این باشگاه را تقدیم می‌کنم. چون قوه قضائیه و دادستانی، راه‌آهن را از من و همکارانم پس گرفتند.»

تراکتورسازی تبریز با نتیجه ۲-۱ ذوب‌آهن اصفهان را مغلوب کرد. مهرداد بایرامی و محمد ایرانپوریان از روی نقطه پنالتی برای تراکتورسازی و مسعود حسن‌زاده هم برای ذوب آهن گل زدند.

پدیده مشهد و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه ثامن مشهد به تساوی یک بر یک رسیدند. گل‌ها را رضا عنایتی برای پدیده و حسین مالکی برای نفت مسجد سلیمان زدند.

XS
SM
MD
LG