لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۴

خامنه‌ای خواستار «بیان مشکلات و پرهیز از اغراق در توانایی‌ها» شد


علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی

رهبر جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۲۰ مهر در دیدار با مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواستار «پرهیز از اغراق در توانایی‌ها»، «درک واقع‌بینانه از شرایط کشور»، «توجه به مشکلات»، و «پرهیز از سطحی‌نگری» شد.

به گزارش پایگاه خبری آیت‌الله علی خامنه‌ای، وی در ادامه خطاب به مسئولان صدا و سیما گفت که باید «اهداف مورد نظر را بدون تظاهر و درشت‌نمایی، در حد ظرفیت همه برنامه‌های صدا و سیما به صورت هنرمندانه ترویج کرد تا مخاطبان اقناع شوند و بپذیرند».

درخواست آقای خامنه‌ای از صدا و سیما برای «توجه به مشکلات» در گزارش‌های خود در حالی بیان می‌شود که وی در یکی از فتواهای پیشین خود اعلام کرده‌بود که گوش دادن به کسانی که از «کمبودها و ضعف‌های» جمهوری اسلامی سخن می‌گویند، «جایز نیست».

رهبر جمهوری اسلامی پیش از این در یکی دیگر از فتواهای خود همچنین اعلام کرده‌ بود که «گزارش دادن ظلم به مراکز و مراجع مسئول... اشکال ندارد... اما بیان آن در برابر مردم وجهی ندارد، بلکه اگر موجب فتنه و فساد و تضعیف دولت اسلامی شود، حرام است».

رهبر جمهوری اسلامی همچنین در سال‌های اخیر بارها به رسانه‌ها هشدار داده‌ بود تا از آنچه «سیاه‌نمایی امور کشور» می‌نامد، اجتناب کنند و هم‌چنین در مواردی چون پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در بانک‌های ایران از رسانه‌ها خواسته‌ بود که «قضیه را کش ندهند».

رسانه‌های بیگانه «کاملاً جدی هستند»، «ما عقب هستیم»

علی خامنه‌ای روز دوشنبه در ادامه سخنانش با اشاره به آنچه «رسانه‌های بیگانه» خواند گفت که «آنها در پیگیری پیچیده اهداف خود، کاملاً جدی و دارای برنامه هستند اما ما در این زمینه عقب هستیم».

وی، «رسانه‌های بیگانه» را به «جنگ نرم» علیه جمهوری اسلامی متهم کرد و «برنامه‌ریزی و کار و تلاش منسجم را از ویژگی‌های بارز طراحان و مجریان جنگ نرم» برشمرد.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه از «حرکت عظیم رسانه‌ای که با کمک رسانه‌های نوپدید به‌وجود آمده» سخن گفته و افزود که «رسانه ملی در صحنه چنین نبرد عجیب و عظیم و درگیری ناخواسته و ناگزیر قرار دارد که همان عرصه پیچیده و بسیار مهم جنگ نرم است».

علی خامنه‌ای و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی «جنگ نرم» را نبردی «تدریجی و پنهانی» از سوی گروه‌هایی می‌دانند که قصد تغییر ماهیت یا براندازی جمهوری اسلامی را دارند.

XS
SM
MD
LG