لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۲

اعلام مخالفت خامنه‌ای با برهم زدن جلسات سخنرانی‌ها


علی خامنه‌ای در مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین. ۳ خرداد ۱۳۹۵
علی خامنه‌ای در مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین. ۳ خرداد ۱۳۹۵

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه سوم خرداد طی مراسمی گفت که با «هیاهو و جنجال به‌راه انداختن» در جلسات سخنرانی و برهم زدن آنها مخالف است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، وی که در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین وابسته به سپاه پاسداران سخن می‌گفت، اظهار داشت: «گاهی برخی افراد و جوان‌هایی که ممکن است صالح و مؤمن هم باشند، به دلیل مخالفت با یک فرد یا یک جلسه سخنرانی، هیاهو و جنجال به‌راه می‌اندازند و آن مجلس را برهم می‌زنند، در حالی‌که من از قدیم با این کارها که هیچ فایده‌ای نیز ندارد، موافق نبوده و نیستم، و معتقدم فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است.»

وی افزود که «البته گاهی برخی افراد از روی اغراض، این کارهای نادرست را انجام می‌دهند و سپس به گونه‌ای وانمود کنند که کار عناصر حزب‌اللهی و مؤمن است، بنابراین باید کاملاً هوشیار بود.»

این سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در حالی بیان می‌شود که برهم زدن مراسم و سخنرانی‌های شخصیت‌های سیاسی در ایران از سوی گروه‌های معروف به «گروه‌های فشار» به کرّات اتفاق می‌افتد.

از آن‌جمله روز ۳۰ آذر سال گذشته سخنرانی عبدالواحد موسوی لاری، از چهره‌های اصلاح‌طلب نزدیک به محمد خاتمی، در دانشگاه یزد، با «هجوم» یکی از حاضران به سمت جایگاه سخنرانی ناتمام مانده و آقای موسوی لاری به سمت بیرون هدایت شد، اما در میان راه «عده‌ای به سمت وی هجوم بردند.»

پیش از آن در خردادماه سال گذشته به دنبال شعارهای اعتراضی تعدادی از حاضران در مراسم درگذشت آیت‌الله خمینی، سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهوری دچار اختلال شد.

در همین حال، سخنرانی‌های علی مطهری، نماینده تهران، نیز بارها با اختلال یا حتی لغو سخنرانی مواجه شده و در مواردی به ضرب و جرح او نیز انجامیده است.

علی مطهری از جمله افرادی است به حصر رهبران جنبش سبز اعتراض دارد.

XS
SM
MD
LG