لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۹

انتقاد شدید معاون روحانی از ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه


شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده
شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده

معاون رئیس جمهوری ایران روز شنبه سی‌ام خرداد «الفاظ» به کار رفته توسط به گفته او «جماعت مقدس‌نما و مدعی دیانت» در مخالفت با حضور زنان در سالن‌های ورزشی را «قبیح، مشمئزکننده» و «مصداق بارز چندین عنوان مجرمانه» دانست.

شهیندخت مولاوردی در یادداشتی در صفحه شخصی فیس‌بوک خود نوشت که «در چند هفته اخیر شدیدترین هجمه‌ها و حملات را از جانب کسانی که، اکثریت واجدین شرایط دو سال پیش، در چنین روزهایی، بر روش‌ها و رویکردها و رویه‌های آنان خط بطلان کشیدند تحمل کردیم، کسانی که ۸ سال در غار کهف خود خزیده بودند.»

وی همچنین با اشاره به تهدید به جلوگیری حضور زنان در مسابقه والیبال ایران و آمریکا در روز جمعه ۲۹ خرداد، اعلام کرد که «این سناریو از ماه‌ها پیش کلید خورده بود، همان زمان که سعی کردند به دروغ از قول من این موضوع را در صدر مطالبات زنان قرار دهند.»

درهمین حال وب‌سایت گروه انصار حزب‌الله روز شنبه ۳۰ خرداد، در گزارشی از گشت‌زنی «اکیپ‌های سواره» این گروه برای اطمینان از جلوگیری از ورود زنان به مسابقه والیبال ایران و آمریکا در روز جمعه ۲۹ خرداد، خبر داد.

به نوشته این وب‌سایت، در این روز «پس از هماهنگی نیروهای اطلاعات ناجا (نیروی انتظامی)»، به گروه انصار حزب الله «اطمینان و تضمین» داده شد که «ورود زنان به غیر از اتباع خارجی» از در اصلی وزرشگاه آزادی امکان‌پذیر نخواهد بود.

این گروه روز سه‌شنبه ۱۹ خرداد، در اطلاعیه‌ای از مردم خواسته بود که با هدف مبارزه با به گفته این گروه «فحشای زنان هرزه در جامعه به ویژه ورزشگاه‌ها» در روز ۲۹ خرداد در مقابل ورزشگاه آزادی تجمع کنند.

در همین حال خانم مولاوری، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، ساعاتی پس از مسابقه والیبال ایران و آمریکا بدون نام بردن از گروه انصار حزب الله در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «جماعت مقدس‌نما و مدعی دیانت... با... خط و نشان کشیدن‌های پی درپی از زلزله به پا کردن در روز مسابقه و برخورد خونین...با قبیح‌ترین و مشمئزکننده‌ترین الفاظ و اهانت‌ها که لایق خودشان بود، زنان و دختران پاکدامن و عفیف این سرزمین را خطاب قرار دادند.»

شهیندخت مولاوردی تأکید کرد: «تمام این قیل‌وقال‌ها نه برای تماشای ورزش فوتبال و شنا و بوکس و کشتی بلکه برای تماشای ورزش والیبال است که تا دو سال پیش منع خاصی نداشت و امری عادی تلقی می‌شد.»

ادامه ممنوعیت حضور زنان در مسابقات والیبال درحالی است که سال گذشته، ازجمله به دلیل این ممنوعیت، فدراسیون بین‌المللی والیبال میزبانی تعدادی از مسابقات جهانی را از ایران پس گرفت.

با این حال روزنامه شرق در شماره روز یک‌شنبه ۳۱ خرداد، خود با اشاره به حضور چند زن در مسابقه والیبال ایران و آمریکا با «پاسپورت غیر ایرانی» نوشت که «حضور همین چند خانم محدود کفایت می‌کند تا تهدیدِ گرفته شدن میزبانی از ایران دست‌کم تا بازی بعدی از بین برود.»

به گفته این روزنامه روز جمعه «نیروهای یگان ویژه تدابیر شدیدی را برای کنترل جمعیت اتخاذ کرده بودند. به طوری که از یک ساعت قبل از شروع مسابقه ورود خبرنگاران هم با مشکل مواجه شد».

براساس این گزارش در جریان این مسابقه نیز «برخورد سختگیرانه نیروهای حراست، حتی در جایگاه ویژه نیز ادامه داشت، به طوری‌که دوربین اچ‌دی مستقر در این جایگاه در شلوغی شکست.»

ادامه ممنوعیت حضور زنان در جایگاه تماشاگران ورزشگاه‌ها در حالی است که دومین مسابقه تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در دور برگشت لیگ جهانی قرار است شامگاه یک‌شنبه در سالن ۱۲ هزار نفره ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

XS
SM
MD
LG