لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۵

محمود کریمی: برخی افراد دنبال موضوعی گشتند تا جنجال درست کنند


محمود کریمی، از مداحان نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی.
محمود کریمی، از مداحان نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی.
محمود کریمی، از مداحان نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، در اولین واکنش خود پس از لغو شکایت علیه او که به پرونده نزاع خیابانی این مداح و تیراندازی مرتبط بود، گفت که برخی افراد «دنبال موضوعی گشتند تا جنجال درست کنند.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمود کریمی روز یک‌شنبه ۲۹ دی در واکنش خود به اخبار منتشر شده مربوط به تیراندازی در اتوبان گفت که «من به خاطر مادرم در قیامت از بعضی نمی‌گذرم.»

وی در ادامه با تکذیب کامل خبرهای منتشره در مورد مسئله تیراندازی در اتوبان گفت که «ما از امثال بی‌بی‌سی و رادیو اسرائیل، توقع رذالت و دروغ داریم.»

اظهارات آقای کریمی در حالی بیان می‌شود که سایت‌های داخلی ایران چندی پیش خبر دادند که محمود کریمی، از مداحانی که گاهی در مجالس مذهبی با حضور رهبر جمهوری اسلامی به مداحی می‌پردازد، روز پنجم دی‌ماه در اتوبان شهید بابایی تهران با سرنشینان یک خودرو درگیر شده که در برابر آنها نخست اقدام به تیراندازی هوایی کرده و سپس لاستیک خودرو را هدف گلوله قرار داده است.

پس از آن اعلام شد که خانه مداحان در ارتباط با پرونده تیراندازی به حمایت از محمود کریمی پرداخته و پس از مخابره این خبر نیز اعلام شد که شاکی اصلی این پرونده از شکایت خود گذشته است.

به گزارش ایسنا، محمود کریمی روز یک‌شنبه در ادامه واکنش خود گفت: «از همه دوستانی که از دستگاه سیدالشهدا حمایت کردند علی‌الخصوص از حاج آقا منصور ارضی، حاج سعید حدادیان، حاج محمدرضا طاهری، حاج رضا هلالی و... تشکر می‌کنم. از قول اهل بیت تشکر می‌کنم چون آنها پای دستگاه سیدالشهدا به میدان آمدند.»

سعید حدادیان، از دیگر مداحان مشهور، پیش از این «تیراندازی محمود کریمی» را به دعوای موسی پیامبر با یکی از افراد قوم بنی‌اسرائیل تشبیه کرده‌بود.

محمود کریمی در ادامه واکنش خود درباره موضوع پرونده نزاع خیابانی افزود: «یک گل را وقتی از یک گلدان کوچک خارج می‌کنند و در یک گلدان بزرگ‌تر قرار می‌دهند، تا چند روزی پژمرده است. همه فکر می‌کنند که این گل مرد ولی بعد از ده روز دوباره شکوفاتر می‌شود و چون جایش بزرگ‌تر شده گلش هم بیشتر خواهد شد. مولا گلدان ما را عوض کرد».

این مداح مشهور در ادامه با بیان این‌که «مادرم این چند وقت خیلی اذیت شد» افزود که «من به خاطر مادرم در قیامت از بعضی نمی‌گذرم.»

وی در پایان با اشاره به آیت‌الله خامنه‌ای گفت که «جناح ما، جناح حضرت آقاست». ایسنا به نقل از رجانیوز گزارش داده که جمعیت حاضر در این مجلس با سر دادن شعار «حاج محمود دوستت داریم» از سخنان کریمی استقبال کردند.

محمود کریمی در واکنش خود اشاره‌ای به مسئله دست داشتن «راننده» او در تیراندازی یادشده نکرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، روز ۲۴ دی ماه در مورد این پرونده گفته‌بود که، این «راننده محمود کریمی» بوده که اقدام به تیراندازی کرده‌است.

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی هم‌چنین افزوده‌است که «در این مورد اقدامات غیر محسوسی انجام شده ولی قرار نهایی صادر نشده است و شاید به زودی تا هفته آینده نتیجه نهایی بازپرسی اعلام شود. اگر آن فرد مجوز اسلحه داشته باشد و شرایط تیراندازی را رعایت کرده باشد پیگیری پرونده به نحو دیگری خواهد بود.»

در پی انتشار اخبار مربوط به این تیراندازی، وب‌سایت آینده‌آنلاین از ابطال مجوز اسلحه بسیاری از مداحان و جمع‌آوری سلاح‌های آنها خبر داده است.
XS
SM
MD
LG