لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۳

سعید مرتضوی در منصب ریاست تأمین اجتماعی ماندگار شد


سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران.
سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران.
رسانه‌های داخلی ایران از ماندگار شدن سعید مرتضوی، متهم ردیف اول در پرونده وقایع بازداشتگاه کهریزک، در منصب ریاست سازمان تامین اجتماعی خبر می‌دهند.

روز دوشنبه محمدقیوم دهقانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، نیز به خبرگزاری ایلنا گفت: «موضع وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی نسبت به انتصاب آقای مرتضوی این است که وی در سازمان تامین اجتماعی ماندنی خواهد بود.»

از سعید مرتضوی به عنوان متهم ردیف اول در پرونده وقایع بازداشتگاه کهریزک در سال ۱۳۸۸ نام برده می‌شود، وقایعی که به دنبال اعتراضات سال ۱۳۸۸ دست‌کم چهار کشته در این بازداشتگاه بر جای گذاشت و باعث برچیده شدن این بازداشتگاه «غیر استاندارد» و برکناری سعید مرتضوی شد.

در ارتباط با رویدادهای یادشده در سال ۸۸، در فروردین‌ماه اخیر دادگاه تهران قرار جلبی نیز جهت دادرسی برای سعید مرتضوی صادر کرده و سخنگوی قوه قضائیه نیز از احضار آقای مرتضوی به دادگاه خبر داده‌ است.

با این وجود رئیس‌جمهور ایران که سعید مرتضوی را از اواخر اسفندماه سال گذشته به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی منصوب کرده بر باقی ماندن او در این سمت پافشاری دارد و این امر مخالفت تعدادی از نمایندگی مجلس را در پی داشته ‌است.

در همین زمینه در مجلس استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار، در واکنش به انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز مطرح شد.

خبر تازه از ماندگار شدن سعید مرتضوی در منصب جدید در حالی مخابره می‌شود که به نوشته رسانه‌های داخل ایران ازجمله روزنامه خراسان، استیضاح وزیر کار، پس از «قول شرف» سعید مرتضوی برای استعفا از سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی منتفی شد.

روزنامه شرق روز دوشنبه دولت را «برنده دوئل استیضاح» وزیر کار معرفی کرده و نوشت که «باید گفت دوئل مجلس و دولت در استیضاح وزیر کار را احمدی‌نژاد برده ‌است» و «حالا سه چیز منتفی شده: استیضاح وزیر کار، استعفای سعید مرتضوی و البته پی‌گیری نمایندگان.»

این روزنامه افزود که با سپری شدن چند روز از لغو استیضاح وزیر کار «حالا سعید مرتضوی همانجا است که احمدی‌نژاد می‌خواست و می‌خواهد: صندوق تامین اجتماعی» و «عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار هم همانجاست که احمدی‌نژاد می‌خواست و می‌خواهد: وزارت کار.»

روز دوشنبه محمدقیوم دهقانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، نیز به ایلنا گفت که وزیر کار در زمینه ماندگار شدن سعید مرتضوی در منصب ریاست تأمین اجتماعی «به طور مشخص پاسخی ندادند»، اما افزود که «وقتی که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار است معنایش این است که خواست وزیر کار و امور اجتماعی مبتنی بر ماندن ایشان در این سازمان است.»
XS
SM
MD
LG