لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۶

«بازجویی سه ساعته» از دختر ارشد موسوی در دادسرای اوین


به گزارش وب‌سایت «کلمه»، کوکب موسوی، دختر ارشد میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت، بامداد دوشنبه بار دیگر به دادسرای زندان اوین احضار شده و این بار تحت بازجویی سه‌ساعته نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

وب‌سایت «کلمه»، روز دوشنبه ۳۰ بهمن خبر داد که در این بازجویی سه‌ساعته که از ساعت ده صبح این روز آغاز شده بود، از کوکب موسوی خواسته شده که امضا دهد و مسئولیت بیانیه‌ها و مصاحبه‌های اخیر خود را بپذیرد.

بنابر این گزارش بازجویان که در این جلسهٔ بازجویی برخلاف زمان بازداشت، رفتاری مودبانه داشته‌اند دربارهٔ جزئیات مصاحبه‌ها و اخبار منتشر شده سؤال کرده‌اند.

بازجوی پرونده به خانم موسوی گفته است «ما حکم تفتیش منزل شما را هم مانند خواهرانتان داشته‌ایم و تاکید کرده که در آینده نیز هر زمان با شما تماس گرفته شد باید برای ادای توضیحات مراجعه کنید.»

درباره جزئیات این بازجویی خبر دیگری در دست نیست اما سؤالات بازجوها در مورد «جزئیات مصاحبه‌ها و اخبار منتشر شده» توسط کوکب موسوی و اصرار آنها برای پذیرفتن «مسئولیت بیانیه‌ها و مصاحبه‌های اخیر» او می‌تواند به ازجمله به مصاحبه‌های کوکب موسوی با سایت‌های خبری «کلمه» و «جرس» اشاره داشته باشد.

کوکب موسوی روز ۲۳ بهمن در مصاحبه با جرس از «احساس ناامنی شدید برای خود و والدینش» خبر داد و در همین روز در مصاحبه با کلمه درباره علل احتمالی بازداشت خواهرانش گفت که حدس می‌زند «بازداشت آنان به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن درگیری‌های سیاسی اخیر از جمله در مجلس و هنگام سخنرانی علی لاریجانی در قم بوده است.»

کوکب موسوی روز یک‌شنبه نیز احضار شده بود که با حضور نیافتن بازجوی مربوطه، این جلسه به روز دوشنبه موکول شده بود.

خبرهای پیش از این حاکی است که کوکب موسوی و نرگس موسوی در تماس‌های جداگانه‌ای که «افراد ناشناس» با آنها گرفته‌اند، برای صبح روزهای پنج‌شنبه، ۲۶ بهمن و شنبه، ۲۸ بهمن نیز به دادسرای اوین احضار شده‌بودند.

کلمه می‌نویسد که به دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفته شده است که «این احضارها برای دریافت توضیحات و تکمیل پرونده آنها انجام می‌شود».

همچنین فردی که خانم کوکب موسوی را به دادسرا احضار کرده به او گفته است که «احتمال بازداشت او وجود دارد».

یکی از خبرهای سیاسی ایران در این هفته بازداشت چند ساعته نرگس موسوی و زهرا موسوی، فرزند دیگر میرحسین موسوی بود که روز دوشنبه، ۲۳ بهمن، رخ داد در حالی که قوه قضاییه ایران با تکذیب این خبر اعلام کرد که آنها تنها برای ادای پاره‌ای توضیحات به دادسرا «احضار» شده‌اند.

با این حال گزارشی که دختران آقای موسوی از این ماجرا ارائه دادند حکایت از آن داشت که ماموران امنیتی به‌طور ناگهانی وارد خانه آنها شده‌اند و به بازداشت‌شان اقدام کرده‌اند.

میرحسین موسوی و همسر او، زهرا رهنورد از اوایل اسفند سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سرمی‌برند. این وضعیت درباره مهدی کروبی هم صادق است.

در عین حال محمدحسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی نیز ۲۳ بهمن‌ماه در منزل مسکونی خود بازداشت و پس از ۹ ساعت بازجویی آزاد شد.
XS
SM
MD
LG