لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۱

پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ، درگیر با بحران‌های متعدد جهانی


محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران (چپ) و شاهزاده ترکی الفیصل بن عبدالعزیز آل سعود در پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ. ۲ فوریه ۲۰۱۴.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران (چپ) و شاهزاده ترکی الفیصل بن عبدالعزیز آل سعود در پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ. ۲ فوریه ۲۰۱۴.
همایش امنیتی مونیخ که از روز جمعه در شهر مونیخ آلمان آغاز شده، امروز شنبه هم با حضور شماری از رهبران جهان و ده‌ها تن از وزرای خارجه و دفاع کشورهای مختلف، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی، پرونده هسته‌ای ایران، جنگ داخلی سوریه و بحران اوکراین از مهم‌ترین مسائلی است که در پنجاهمین نشست سالیانه همایش امنیتی مونیخ بررسی خواهد شد.

ماجرای شنود تلفن رهبران برخی از کشورهای جهان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا نیز از دیگر مسائلی است که در این نشست مطرح خواهد شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در نشست امنیتی مونیخ حضور دارد و قرار است طی روزهای آینده در این نشست سخنرانی کند.

در گفت‌وگو با هانا کاویانی، خبرنگار اعزامی رادیو فردا به مونیخ، درباره آخرین اخبار مربوط به این همایش پرسیده‌ایم:

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:37 0:00
لینک مستقیم
  • 16x9 Image

    هانا کاویانی

    هانا کاویانی، از سال ۱۳۸۶ با رادیو فردا به عنوان خبرنگار و گزارشگر همکاری می‌کند. او در این مدت تحولات سیاسی و دیپلماتیک از جمله فراز و فرودهای مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، و مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را از نزدیک دنبال کرده است.

  • 16x9 Image

    نوشین حسینی

     نوشین حسینی از سال ۱۳۷۹ کار با رسانه‌های خارجی  از جمله دفتر بی بی سی در تهران را آغاز کرد و سابقه پنج سال همکاری با روزنامه گاردین را در کارنامه خود دارد. نوشین حسینی از سال ۱۳۸۹ به جمع خبرنگاران رادیو فردا ملحق شد.

XS
SM
MD
LG