لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۵

رحیم مشایی بار دیگر نامزدی برای ریاست‌ جمهوری را تکذیب کرد


اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران.
اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران.
اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، بار دیگر موضوع نامزدی خود برای انتخابات بعدی ریاست‌ جمهوری را «قویاً» تکذیب کرده و آن را «شایعه‌پراکنی» و «سناریوسازی‌های تکراری عده‌ای خاص علیه دولت» توصیف کرد.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز جمعه ۲۶ آبان خبر داد که اسفندیار رحیم مشایی با انتشار تکذیبیه‌ای نوشت که «خبری در برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی» مبنی بر نشست او با مازندرانی‌های مقیم تهران منتشر شده و نقل قول‌هایی به وی در این نشست منتسب شده که «این خبر از اساس کذب محض بوده و هیچ پایه و اساسی ندارد».

در این تکذیبیه آمده‌ است که «همان گونه که بارها تاکید شده‌ است» رئیس دفتر رئیس جمهور «در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده و ورود به این عرصه، در هیچ محفل خصوصی و عمومی هیچ گونه اظهار نظر و موضع‌گیری خاصی نه به نفع خود و نه برای کاندیدای دیگری نداشته‌ است».

این تکذیبیه ظاهراً واکنشی است به خبری که «سایت خبری-تحلیلی نیمروز» روز ۲۴ آبان درج کرده و در آن نوشت که رحیم مشایی در نشستی که طی چند مدت اخیر با مازندرانی‌های مقیم تهران برگزار کرده و در این نشست استاندار مازندران نیز حضور داشته «با تاکید بر این که نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهم شد» افزوده‌ است: «هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی من را بگیرد.»

نیمروز همچنین نوشته‌ است که رحیم مشایی با اشاره به این که «بهترین دفاع حمله‌ است»، گفته‌ است که «قصد داریم در این ۶ ماه آخر دولت مدام حمله کنیم و دیگر با هیچ کس رودربایستی نداریم».

نیمروز افزوده‌ است که رئیس دفتر رئیس جمهور «با تاکید بر این که هر روز باید منتظر یک بحث داغ از سوی ما باشند» گفته‌ است: «آقایان هیچ سند و مدرکی از جریان موهومی که به اسم انحراف مطرح شده ندارند.»

این وب‌سایت در ادامه از قول رحیم مشایی نوشته‌ است که «۷ سال است که مدام فعالیت می‌کنیم و به این راحتی دولت یازدهم را دست قالیباف نمی‌دهیم» و این که «ما برای همه آنهایی که در این ۷ سال علیه دولت حرف زدند مسائلی داریم».

«به حاشیه راندن موضوع رأی تأمل‌برانگیز»

ایلنا روز جمعه خبر داد که اسفندیار رحیم مشایی در ادامه متن تکذیبیه تازه خود نوشته‌ است که «شایعه‌پراکنی» علیه او به خاطر «به حاشیه راندن رأی تأمل‌برانگیز صادر شده، درخصوص دو نفر از توهین‌کنندگان به رئیس جمهور محترم و رئیس دفتر ایشان طی روزهای اخیر» انجام شده‌ است.

رحیم مشایی در پایان تکذیبیه خود نوشته است که «این مرکز با تاکید مجدد بر کذب بودن خبر مذکور، حق پیگیری حقوقی و قضایی آن را برای خود محفوظ می‌داند».

اسفندیار رحیم مشایی از مدت‌ها پیش از دو مداح تهرانی به خاطر اهانت و «تهدید» آنها نسبت به خود و محمود احمدی‌نژاد به دادگاه شکایت کرده‌ بود که رأی آن اوایل هفته گذشته صادر شد.

دادگاه انقلاب تهران حاج‌ منصور ارضی را از اتهام تهدید به قتل اسفندیار رحیم مشایی تبرئه کرد و برای سعید حدادیان به اتهام توهین به مقامات دولتی جریمه نقدی در نظر گرفت.

اسفندیار رحیم مشایی روز ۱۵ شهریورماه نیز «خبر» نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ را «به‌شدت» تکذیب کرده‌ بود.

آن تکذیب در پی شبهه‌هایی بود که در این زمینه در برخی محافل حکومتی ایران مطرح شده‌ بود و بخشی از آن شبهه‌ها نیز به پاسخ محمود احمدی‌نژاد طی یک مصاحبه در روز ۱۴ شهریور برمی‌گشت.

رئیس جمهور در آن مصاحبه در پاسخ به این سؤال که در سال پایانی دولت است، آیا نمی‌خواهد اسامی [مفسدان] را اعلام کند، گفت: «از کجا می‌دانید سال پایانی دولت است؟»

یک روز پس از آن محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس، در واکنش به این گفته محمود احمدی‌نژاد گفت که وی از تلویزیون دولتی برای «طرح انتخاباتی پوتین - مدودیف» استفاده می‌کند، و افزود که «رئیس جمهور بداند ایران روسیه و ایشان هم پوتین نیست و مدودیف مورد نظر آقای احمدی‌نژاد نیز چنین جایگاهی در میان افکار عمومی ندارد و نخواهد داشت».
XS
SM
MD
LG