لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۹

ورود شش خودروی زرهی با پرچم روسیه به اسلاویانسک در اوکراین


ورود ستون خودروهای زرهی با پرچم روسیه به اسلاویانسک. ۱۶ آوریل ۲۰۱۴.
ورود ستون خودروهای زرهی با پرچم روسیه به اسلاویانسک. ۱۶ آوریل ۲۰۱۴.
بنا بر گزارش‌ها، بامداد چهارشنبه ۲۷ فروردین، شش خودروی نفربر زرهی که برفراز آنها پرچم روسیه نصب شده‌بود با عبور از ایست‌بازرسی‌های شهر مرزی اسلاویانسک در اوکراین وارد این شهر شده و در برابر ساختمان شهرداری این شهر توقف کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر روی هر یک از این خودروها افراد مسلحی که به نظر می‌آید از فعالان هوادار روسیه هستند سوار بوده و این نفربرها در ایست‌بازرسی‌های اسلاویانسک که تحت کنترل شورشیان قرار دارد با استقبال روبه‌رو شده‌اند.

یکی از سرنشینان این خودروها به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌است که این ستون از نفربرهای زرهی بخشی از تیپ بیست‌وپنجم هوابرد ارتش اوکراین بوده که به نیروهای هوادار روسیه پیوسته است.
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:01 0:00
لینک مستقیم

در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که افراد مسلح هوادار روسیه روز چهارشنبه وارد دفتر شهردار شهر دونتسک در شرق اوکراین شده‌اند.

سخنگوی شورای شهر دونتسک در شرق اوکراین نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز خبر داده‌است که دست‌کم ۲۰ جدایی‌طلب هوادار روسیه از بامداد دوشنبه کنترل ساختمان شورای شهر را به دست گرفته‌اند.

از سوی دیگر، به گزارش رویترز، نیروهای نظامی اوکراین پس از آن‌که موفق شدند کنترل یک فرودگاه را در منطقه کراماتورسک از دست شورشیان خارج کنند، روز چهارشنبه حلقه محاصره خود بر شهر کراماتورسک را تنگ‌تر کردند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه از شهر لوهانسک در شرق اوکراین خبر می‌دهد که شبه‌نظامیان طرفدار روسیه دو سرباز اوکراینی را در این منطقه «به گروگان» گرفته‌اند.

دولت موقت اوکراین از روز سه‌شنبه «عملیات ویژه‌ای» را در شرق این کشور آغاز کرده که هدف از آن رویارویی با شبه‌نظامیان هوادار روسیه است که در ۱۰ شهر از این منطقه کنترل ساختمان‌های دولتی را در دست خود گرفته‌اند.

«آرسنی یاتسنیوک»، نخست‌وزیر اوکراین، روز چهارشنبه روسیه را متهم به «صدور تروریسم» کرد و گفت که روسیه این کار را از طریق سازمان‌دهی جدایی‌طلبان مسلح به‌دست نیروهای مخفی ارتش خود انجام می‌دهد.

به گزارش رویترز، آقای یاتسنیوک در یک جلسه دولتی گفت که «دولت روسیه باید فوراً گروه‌های مخفی اطلاعاتی خود را بازگرداند، تروریست‌ها را محکوم کند، و از آنها بخواهد که ساختمان‌های دولتی اوکراین را تخلیه کنند.»

وی افزود: «این البته در صورتی است که فدراسیون روسیه بخواهد که وضعیت ثبات پیدا کند، امری که نسبت به آن تردید زیادی دارم.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از «عملیات ویژه» دولت اوکراین انتقاد کرده و گفت پس از آنکه دولت اوکراین دست به اعزام نیرو برای مقابله با جدایی‌طلبان زد، آن کشور در مرز جنگ داخلی قرار گرفته است.

با افزایش تنش‌ها در بحران اوکراین، خبرگزاری روسی ایتارتاس روز چهارشنبه گزارش داد که طی دو ماه اخیر میزان مهاجرت شهروندان اوکراینی به روسیه افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، اداره مهاجرت فدرال روسیه می‌گوید که به تازگی شمار اوکراینی‌هایی که از روسیه درخواست پناهندگی کرده یا به دنبال دریافت اقامت کاری از روسیه هستند افزایش نشان می‌دهد.
شهردار اسلاویانسک می‌گوید جدایی‌طلبان در حال مسلح کردن اهالی شهر هستند.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:46 0:00
XS
SM
MD
LG