لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۷

دستگیری ۲۷ مظنون به همکاری با «حکومت اسلامی» در اروپا


دو جهادگرایی که روز پنجشنبه در بلژیک توسط پلیس کشته شدند
دو جهادگرایی که روز پنجشنبه در بلژیک توسط پلیس کشته شدند

به دنبال عمليات وسيع ضد تروريستی پليس بلژيک در شامگاه پنجشنبه ۲۵ دی، در اين کشور وضعيت فوق‌العاده امنيتی برقرار شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی دادستانی بلژيک گفته که در جريان اين عمليات علاوه بر دو فرد اسلامگرايی که کشته شدند، ۱۳ نفر ديگر نيز بازداشت شده‌اند. ۱۴ مظنون ديگر نيز در آلمان و فرانسه بازداشت شده‌اند.

دادستانی بلژيک گفته که هدف تروريست‌ها، قتل ماموران پليس در اماکن عمومی و پايگاه‌های پليس بوده است.

دادستانی بلژيک: هدف تروريست‌ها، قتل ماموران پليس در اماکن عمومی و پايگاه‌های پليس بوده است.

دادستانی با «مهم» توصيف کردن اين بازداشت‌ها گفته که بدين ترتيب «نه تنها هسته ترور بلکه شبکه پشتيبان آنها نيز نابوده شده است.»

اريک فان در سيپت، سخنگوی دادستانی بلژيک گفته که تروريست‌ها «تنها چند ساعت» با اجرای عمليات فاصله داشتند.

نيروهای امنيتی در پناهگاه جهادگرایان در ورویه، مسلسل‌های کلاشنيکوف، مهمات انفجاری و وسايل ارتباطی و يونيفرم‌های پليس يافته‌اند که به گفته دادستانی، قرار بوده از آنها در اجرای عمليات استفاده شود.

خبرگزاری اسوشیتدپرس هم گزارش داده است که فرانسه و آلمان نيز روز جمعه، ۱۴ مظنون همکاری با گروه «حکومت اسلامی» را دستگير کرده‌اند. يک ايستگاه مترو در پاريس، پايتخت فرانسه نيز به ظن تهديد تروريستی تخليه شده است.

پليس بلژيک، در عملياتی که بزرگترين عمليات ضد تروريستی در تاريخ اين کشور توصيف شده، شامگاه پنجشنبه با حمله به مخفی‌گاه اسلامگرايان، دو نفر را کشت و يک نفر ديگر را در شهر ورويه اين کشور دستگير کرد.

اين عمليات به دنبال حملات دو هفته اخير در پاريس رخ داده که به کشته شدن تعدادی از کارتونيست‌ها و پرسنل هفته‌نامه طنز شارلی ابدو، پليس و شهروندان فرانسه منجر شد.

سه عامل اين حملات نيز کشته شدند.

XS
SM
MD
LG